Tržní orientace firem a její měření

DSpace Repository

Language: English čeština 

Tržní orientace firem a její měření

Show simple item record

dc.contributor.author Jangl, Patrik
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:30:26Z
dc.date.available 2016-11-20T23:30:26Z
dc.date.issued 2010-07-14
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36842
dc.description.abstract Disertační práce se zabývá marketingovým konceptem, který se jmenuje tržní orientace. Cílem výzkumu bylo vytvoření validního modelu tržní orientace českých a německých high-tech firem ve zpracovatelském průmyslu s akcentem na současné trendy v managementu a marketingu. Empiricky byla zkoumána vazba mezi tržní orientací, inovacemi a výkonností firem. Nakonec byla testována invariance českého a německého modelu. Hlavními metodami analýzy dat, které vedly k dosažení cílů, byly explorační a konfirmační faktorová analýza, korelační a regresní analýza. Za nejdůležitější přínosy disertační práce lze považovat zkonstruování modifikovaného modelu měření tržní orientace. Dále vytvoření regresního i strukturálního modelu ?tržní orientace ? inovace? a ?tržní orientace ? firemní výkonnost? včetně komparace českých a německých modelů. Výsledky této práce přispějí k lepšímu pochopení konceptu tržní orientace v našich kulturních podmínkách, jak v teoretické, tak i v praktické rovině.
dc.format 146
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Bez omezení cs
dc.subject konstrukce měřící škály cs
dc.subject modifikovaná měřicí škála tržní orientace cs
dc.subject MMOS cs
dc.subject modifikovaný model tržní orientace cs
dc.subject MMOM cs
dc.subject index tržní orientace cs
dc.subject Customer Intelligence Generation cs
dc.subject Competitor Intelligence Generation cs
dc.subject Intelligence Dissemination & Integration cs
dc.subject Responsiveness to Market Intelligence cs
dc.subject inovace cs
dc.subject firemní výkonnost cs
dc.subject explorační a konfirmační faktorová analýza cs
dc.subject reliabilita cs
dc.subject validita cs
dc.subject mnohonásobná regresní analýza cs
dc.subject Multigroup Confirmatory Factor Analysis cs
dc.subject konfigurální cs
dc.subject metrická a skalární invariance cs
dc.subject strukturální modelování rovnic cs
dc.subject high-tech sektor ve zpracovatelském průmyslu cs
dc.subject konkurenceschopnost cs
dc.subject Česká republika cs
dc.subject Německo cs
dc.subject Scale Development en
dc.subject Modified Market Orientation Scale en
dc.subject MMOS en
dc.subject Modified Market Orientation Model en
dc.subject MMOM en
dc.subject Index of Market Orientation en
dc.subject Customer Intelligence Generation en
dc.subject Competitor Intelligence Generation en
dc.subject Intelligence Dissemination & Integration en
dc.subject Responsiveness to Market Intelligence en
dc.subject Innovation en
dc.subject Business Performance en
dc.subject Exploratory and Confirmatory Factor Analysis en
dc.subject Reliability en
dc.subject Validity en
dc.subject Multiple Regression Analysis en
dc.subject Multigroup Confirmatory Factor Analysis en
dc.subject Configural en
dc.subject Metric and Scalar Invariance en
dc.subject Structural Equation Modeling en
dc.subject High-Tech Manufacturing Industry en
dc.subject Competitiveness en
dc.subject Czech Republic en
dc.subject Germany en
dc.title Tržní orientace firem a její měření cs
dc.title.alternative Market Orientation of Firms and its Measurement en
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Molnár, Zdeněk
dc.contributor.referee Pilík, Michal
dc.date.accepted 2015-12-07
dc.description.abstract-translated The dissertation deals with the marketing concept of market orientation. The aim was to create a valid model of market orientation of Czech and German hightech companies in the manufacturing sector with the emphasis on current trends in management and marketing. The relationship between market orientation, innovations and company performance was empirically examined. Invariance of the Czech and German model was also tested. The main methods of data analysis that led to the achievement of the objectives were exploratory and confirmatory factor analyses, and correlation and regression analyses. The constructed and modified model of market orientation measurement is to be considered the most significant benefit of the dissertation. Furthermore, creation of the regression and structural model of ?market orientation ? innovations? and ?market orientation - company performance? including a comparison of the Czech and German models are also of high importance. The results of this work will contribute to a better understanding of the concept of market orientation in our cultural settings, both on the theoretical and practical level.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu cs
dc.thesis.degree-discipline Management a ekonomika cs
dc.thesis.degree-discipline Management and economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 41509
dc.date.submitted 2015-10-02


Files in this item

Files Size Format View Description
jangl_2015_dp.pdf 2.169Mb PDF View/Open None
jangl_2015_op.pdf 723.1Kb PDF View/Open None
jangl_2015_vp.pdf 838.5Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account