Proces adaptace a postavení žáka ve školní třídě jako sociální skupině

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Proces adaptace a postavení žáka ve školní třídě jako sociální skupině

Show full item record

No preview available
Title: Proces adaptace a postavení žáka ve školní třídě jako sociální skupině
Author: Pekařová, Vendula
Advisor: Kitliňská, Jana
Abstract: Diplomová práce se zabývá procesem adaptace a postavením žáka ve školní třídě jako sociální skupině. Práce se skládá z teoretické a empirické části, přičemž teoretická část je věnována oblastem adaptace, školní třídě jako sociální skupině a postavení žáka v ní; spe-cifikům v emocionální oblasti, chování a vztazích dospívajících handicapovaných jedinců. Empirická část je uskutečněna prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Hlavním cílem je dospět ke zjištění, jak probíhá adaptace u žáka, který přestupuje ze základní školy speciální na praktickou školu a rozpoznat faktory, jež ulehčují či znesnadňují adaptaci žáka na prostředí nové školy. Výzkum se soustřeďuje také na postavení a sociální vztahy žáků ve školní třídě a jejich vývoj v průběhu času. Výsledky výzkumu mohou posloužit jako orien-tační východisko pro rodiče konkrétního zkoumaného žáka a pro pedagogy, kterým může být inspirací pro další práci se skupinou.
URI: http://hdl.handle.net/10563/18190
Date: 2011-04-28
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 19268


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
pekařová_2011_dp.pdf 2.291Mb PDF View/Open
pekařová_2011_vp.doc 47.5Kb Microsoft Word View/Open
pekařová_2011_op.doc 48Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account