Integrace sluchově postižených dětí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Integrace sluchově postižených dětí

Show full item record

No preview available
Title: Integrace sluchově postižených dětí
Author: Balíková, Blanka
Advisor: Řehoř, Antonín
Abstract: Diplomová práce pojednává o integraci sluchově postižených dětí. Cílem práce bylo přiblížit problematiku integrace sluchově postižených dětí, která patří z důvodu náročné tvorby dobrých komunikačních kompetencí k nejsložitějším. Pozitivní integrace vede k vytvoření kvalitních interakcí mezi sluchově postiženými a intaktní společností. Vzhledem k náročnosti a ?dlouhodobosti? tohoto záměru diplomová práce poukazuje na nutnou pomoc nejen speciálně pedagogickou, ale také sociálně pedagogickou. V praktické části se tato práce zaměřuje na konkrétní problémy v integraci sluchově postižených u dětí individuálně a skupinově integrovaných, na vyčerpávající práci v rodinách těchto dětí. Zdůrazňuje náročný průběh integrace a poukazuje na podmínky potřebné k tomu, aby byla integrace pozitivní. V praktické části je práce zaměřena na konkrétní problémy v integraci sluchově postižených dětí individuálně a skupinově integrovaných a na důležitou práci v rodinách těchto dětí. Zdůrazňuje náročný průběh integrace a poukazuje na podmínky nezbytné k tomu, aby byla integrace pozitivní. Rozhovor se speciálním pedagogem, psychologem a vedoucí speciálně pedagogického centra dokresluje celou šíři problematiky po praktické stránce. Z jejich výstupů je nepochybná absence sociálních pedagogů jak ve školách běžného typu, tak i ve školách speciálně zřízených pro zdravotně postižené děti.
URI: http://hdl.handle.net/10563/18765
Date: 2010-11-30
Availability: Bez omezení
Department: Katedra pedagogiky
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 23614


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
balíková_2012_dp.pdf 1.754Mb PDF View/Open
balíková_2012_vp.doc 31Kb Microsoft Word View/Open
balíková_2012_op.doc 32.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account