Integrace sluchově postižených dětí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Integrace sluchově postižených dětí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Řehoř, Antonín
dc.contributor.author Balíková, Blanka
dc.date.accessioned 2013-10-03T23:44:34Z
dc.date.available 2013-10-03T23:44:34Z
dc.date.issued 2010-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/18765
dc.description.abstract Diplomová práce pojednává o integraci sluchově postižených dětí. Cílem práce bylo přiblížit problematiku integrace sluchově postižených dětí, která patří z důvodu náročné tvorby dobrých komunikačních kompetencí k nejsložitějším. Pozitivní integrace vede k vytvoření kvalitních interakcí mezi sluchově postiženými a intaktní společností. Vzhledem k náročnosti a ?dlouhodobosti? tohoto záměru diplomová práce poukazuje na nutnou pomoc nejen speciálně pedagogickou, ale také sociálně pedagogickou. V praktické části se tato práce zaměřuje na konkrétní problémy v integraci sluchově postižených u dětí individuálně a skupinově integrovaných, na vyčerpávající práci v rodinách těchto dětí. Zdůrazňuje náročný průběh integrace a poukazuje na podmínky potřebné k tomu, aby byla integrace pozitivní. V praktické části je práce zaměřena na konkrétní problémy v integraci sluchově postižených dětí individuálně a skupinově integrovaných a na důležitou práci v rodinách těchto dětí. Zdůrazňuje náročný průběh integrace a poukazuje na podmínky nezbytné k tomu, aby byla integrace pozitivní. Rozhovor se speciálním pedagogem, psychologem a vedoucí speciálně pedagogického centra dokresluje celou šíři problematiky po praktické stránce. Z jejich výstupů je nepochybná absence sociálních pedagogů jak ve školách běžného typu, tak i ve školách speciálně zřízených pro zdravotně postižené děti. cs
dc.format 89 s. cs
dc.format.extent 1839727 bytes cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Integrace cs
dc.subject individuální integrace cs
dc.subject skupinová integrace cs
dc.subject volnočasová integrace cs
dc.subject sluchové postižení cs
dc.subject sociální pedagogika cs
dc.subject speciální pedagogika cs
dc.subject diagnostika cs
dc.subject kompenzace cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject sociální interakce cs
dc.subject výchova a vzdělávání cs
dc.subject Integration en
dc.subject individual integration en
dc.subject group integration en
dc.subject free-time integration en
dc.subject hearing-impaired en
dc.subject social education en
dc.subject special education en
dc.subject diagnostics en
dc.subject compensation en
dc.subject communication en
dc.subject social interaction en
dc.subject education and schooling en
dc.title Integrace sluchově postižených dětí cs
dc.title.alternative Integration of Hearing-Impaired Children en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vavrečková, Marie
dc.date.accepted 2012-05-14
dc.description.abstract-translated My diploma thesis deals with the integration of hearing-impaired children. Its ultimate goal is to give an idea of how to approach the issue of integrating hearing-impaired children, which is one of the most difficult problems due to demanding formation of fine communicative skills. Positive integration helps to create good interaction between hearing-impaired people and intact society. In view of the fact that the abovementioned intention is demanding and long-term, the thesis focuses not only on special-educational, but also social-educational help. In the practical part, the thesis describes particular problems with the integration of hearing-impaired children as individuals or in a group, and exacting work in families with such children. It emphasizes the difficulties during the process of integration and indicates conditions needed for the integration to be positive. Interviews with a special educationalist, a psychologist, and a head of an educational institution conclude the issues of the practical part. Based on the results of this research, absence of special educationalists in both regular schools and special institutions seems to be the most painful problem in the integration of hearing-impaired children. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 23614
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-03-29
local.subject sluchově postižené děti cs
local.subject dětské skupiny cs
local.subject rodiny s dětmi cs
local.subject hearing impaired children en
local.subject children groups en
local.subject families with children en


Files in this item

Files Size Format View
balíková_2012_dp.pdf 1.754Mb PDF View/Open
balíková_2012_vp.doc 31Kb Microsoft Word View/Open
balíková_2012_op.doc 32.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account