Postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání a integraci žáků s mentálním postižením a způsoby vzdělávání těchto žáků

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání a integraci žáků s mentálním postižením a způsoby vzdělávání těchto žáků

Show full item record

No preview available
Title: Postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání a integraci žáků s mentálním postižením a způsoby vzdělávání těchto žáků
Author: Hradilová, Veronika
Advisor: Jurtíková, Michaela
Abstract: Má bakalářská práce se zabývá vzděláváním osob s mentálním postižením. V teoretické části popisuji charakteristiku a klasifikaci mentálního postižení a charakteris-tické znaky osobnosti jedince s postižením. Dále se zabývám vzděláváním, v jedné z kapitol rozlišuji integraci a inkluzi, v další se zabývám jeho historickým vývojem a legislativou, k tomu se přiřazuje podkapitola pojednávající o jednotlivých stupních vzdělávání. V neposlední řadě popisuji didaktické principy využívané při vzdělávání osob s mentálním postižením. Praktická část je realizována kvantitativním výzkumem pomocí dotazníkového šetře-ní. Dotazník je zaměřen na postoje pedagogů v běžných základních školách k inkluzivnímu vzdělávání a integraci žáků s mentálním postižením. Především jde o zjištění postojů peda-gogů k inkluzivnímu vzdělávání, jaké jsou jejich názory nebo zda by raději pro žáky s mentálním postižením volili jinou formu vzdělávání.
URI: http://hdl.handle.net/10563/19929
Date: 2011-11-30
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 24800


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
hradilová_2012_bp.pdf 2.933Mb PDF View/Open
hradilová_2012_vp.doc 55Kb Microsoft Word View/Open
hradilová_2012_op.doc 52Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account