Autoregulace u dětí předškolního věku v alternativním vzdělávání

DSpace Repository

Language: English čeština 

Autoregulace u dětí předškolního věku v alternativním vzdělávání

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Musilová, Petra
dc.date.accessioned 2013-10-07T01:02:58Z
dc.date.available 2013-10-07T01:02:58Z
dc.date.issued 2012-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/21546
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou autoregulace u dětí předškolního věku. Teoretická část objasňuje autoregulaci a s ní související pojmy (jáství, motivaci, vůli, emoce, metakognice), zmiňuje také některé teorie autoregulace. Dále se teoretická část zabývá charakteristikou dětí v předškolním věku, jejich vnímáním, pozorností, pamětí, myšlením a socializací. Závěr teoretické části je věnován alternativnímu vzdělávání. Konkrétně se zaměřuje na Montessori pedagogiku. Cílem praktické části je prostřednictvím testování zjistit míru autoregulace u dětí předškolního věku se zaměřením na rozdíly mezi dětmi procházející Montessori vzděláváním a dětmi z tradiční mateřské školy. Zjištěnou míru autoregulace dále porovnávám se znalostmi dětí, které se týkají běžného života. cs
dc.format 81 s. cs
dc.format.extent 7237738 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject autoregulace cs
dc.subject jáství cs
dc.subject motivace cs
dc.subject vůle cs
dc.subject emoce cs
dc.subject metakognice cs
dc.subject vnímání cs
dc.subject pozornost cs
dc.subject paměť cs
dc.subject myšlení cs
dc.subject socializace cs
dc.subject alternativní vzdělávání cs
dc.subject Montessori vzdělávání cs
dc.subject self-regulation en
dc.subject selfhood en
dc.subject motivation en
dc.subject will en
dc.subject emotion en
dc.subject metacognition en
dc.subject perception en
dc.subject attention en
dc.subject memory en
dc.subject thinking en
dc.subject socialization en
dc.subject alternative education en
dc.subject Montessori?s educative system en
dc.title Autoregulace u dětí předškolního věku v alternativním vzdělávání cs
dc.title.alternative Self-Regulation in Preschool-Aged Children in Alternative Education en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2013-06-03
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with the issue of preschoolers? self-regulation. Theoretical part clarifies the self-regulation and related terms (selfhood, motivation, will, emotion, metacognition) and names also a few theories of selfregulation. Theoretical part then deals also with preschoolers? characteristic, their perception, attention, memory, thinking and socialization. The end of theoretical part is dedicated to alternative education. Namely the Montessori?s educative system is mentioned. The goal of the practical part is to define the level of preschoolers? self-regulation contrary to the level of Montessori-educated children?s self-regulation and the level of preschoolers? self-regulation who attend traditional kindergartens. The defined level of selfregulation is then compared with the knowledge of children regarding every-day?s life. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 32158
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2013-04-24
local.subject Mateřská škola Montessori cs
local.subject rozvoj osobnosti cs
local.subject předškolní děti cs
local.subject předškoláci cs
local.subject Montessori Kindergarten en
local.subject personality development en
local.subject preschool children en
local.subject preschoolers en


Files in this item

Files Size Format View
musilová_2013_dp.pdf 6.902Mb PDF View/Open
musilová_2013_vp.doc 55.5Kb Microsoft Word View/Open
musilová_2013_op.doc 51.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account