Koncept společenské odpovědnosti firem a jeho vliv na vznik externalit na trhu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Koncept společenské odpovědnosti firem a jeho vliv na vznik externalit na trhu

Show simple item record

dc.contributor.author Vaněk, Jiří
dc.date.accessioned 2015-03-08T21:20:30Z
dc.date.available 2015-03-08T21:20:30Z
dc.date.issued 2009-09-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/30833
dc.description.abstract Tato disertační práce se zaobírá problematikou konceptu společenské odpovědnosti firem a vlivem tohoto trendu na tvorbu externalit v tržním prostředí České republiky v souvislosti s firemním využíváním snížení základu daně v rámci zákona o daních z příjmů 568/1992 Sb. Práce je zaměřena na aktivity firem ve všech 3 oblastech společenské odpovědnosti (sociální, ekonomická a environmentální), kde v určitých případech dochází k nahrazování odpovědnosti veřejné správy soukromým sektorem. O vybrané aktivity si firmy jsou schopny snížit základ daně a tak ponížit i daňovou povinnost, což vyústí ve snížení příjmů do státního rozpočtu a alokaci finančních a nefinančních zdrojů firem na vybrané skupiny, ale zároveň dochází ke zvyšování užitku jiných zájmových stran v souladu se strategií státu.Hlavním řešitelským cílem je prohloubení poznatků o vlivu společenské odpovědnosti na tržní prostředí, zejména na tvorbu externalit na trhu a tvorba modelu diferenciace CSR firem z pohledu financování vybraných aktivit.Práce je členěna do několika částí. V úvodu je vysvětlen důvod volby tématu a důležitost se tímto tématem zaobírat. V následujících kapitolách je popisován současný stav řešené problematiky nejen u nás v ČR, ale také v zahraničí, se zaměřením nejen na teoretické podklady, ale také na praktický vliv.V kapitolách je zachycen také vývojový trend, aspekty společenské odpovědnosti firem a propojení s tvorbou externalit na trhu. Další část specifikuje cíle výzkumu, východiska analytických postupů ve formě hypotéz a výzkumných otázek, které byly následně po provedení dotazníkového šetření a vyhodnocení ověřeny.V další části byl vytvořen model, který poukazuje na vliv konceptu CSR na tvorbu externalit v tržním prostředí a model diferenciace firmy z pohledu financování CSR aktivit. Přínosy práce pro vědu, praxi a výuku jsou uvedeny v závěrečné kapitole.
dc.format 92
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Bez omezení cs
dc.subject Společenská odpovědnost firem cs
dc.subject externality cs
dc.subject selhání trhu cs
dc.subject odpovědný management cs
dc.subject stakeholdeři cs
dc.subject daně cs
dc.subject Corporate social responsibility en
dc.subject externalities en
dc.subject market failure en
dc.subject responsible management en
dc.subject stakeholders en
dc.subject taxes en
dc.title Koncept společenské odpovědnosti firem a jeho vliv na vznik externalit na trhu cs
dc.title.alternative The Corporate Social Responsibility Concept and Its Impact on the Emergence of Externalities in the Market en
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Dohnalová, Zuzana
dc.contributor.referee Nejezchleba, Miroslav
dc.date.accepted 2014-12-17
dc.description.abstract-translated This dissertation is dealing with problems of the corporate social responsibility concept and the impact of this trend on the creation of externalities in the market of the Czech Republic in connection with the use of corporate tax base reduction under the Act, the Income Tax Act 586/1992 Coll. The work is focused on the activities of companies in all three areas of corporate social responsibility (social, economic and environmental), where in some cases appears the substitution of governmental responsibility by the private sector. Some selected activities of the company are able to reduce the tax base and thus low down the tax liability, resulting in a reduction in revenue to the state budget and the allocation of financial and non-financial resources to selected groups, but meanwhile there is increase of utility of parties which goes along with the state strategy. The main goal is to deepen the knowledge about the impact of social responsibility concept on the market environment, in particular the creation of externalities and to create a model of CSR differentiation from the perspective of financing selected activities.The work I divided into several parts. The introduction explains the reason for the choice of subject and the importance of this topic. The following chapters describe current state of the topic not only in our country but also abroad, focusing on the theoretical basis, but also on the practical impact. The chapters also capture the trend, aspects of corporate social responsibility and connection with the creation of externalities in the market. Another part specifies the research objectives, bases of analytical procedures in the form of hypotheses and research questions, which were verified after survey.In other part a model was created, which refers to the impact of CSR concept on the creation of externalities in the market environment and model of differentiation of the company in terms of financing CSR activities. The benefits of work for science, practice and teaching are presented in the final chapter.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu cs
dc.thesis.degree-discipline Management a ekonomika cs
dc.thesis.degree-discipline Management and economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 38019
dc.date.submitted 2014-10-31


Files in this item

Files Size Format View
vaněk_2009_dp.pdf 1.907Mb PDF View/Open
vaněk_2009_vp.pdf 966.8Kb PDF View/Open
vaněk_2009_op.pdf 1.435Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account