Připravenost základní školy na inkluzivní vzdělávání-případová studie

DSpace Repository

Language: English čeština 

Připravenost základní školy na inkluzivní vzdělávání-případová studie

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hladík, Jakub
dc.contributor.author Dubanská, Pavlína
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:12:52Z
dc.date.available 2017-07-03T09:12:52Z
dc.date.issued 2016-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39734
dc.description.abstract Tato práce pojednává o připravenosti školy na inkluzivní vzdělávání, zabývá se jednotlivými aspekty dobré inkluze, jak ze strany žáka, tak i pedagoga. Jsou zmíněny různé podstatné faktory inkluze jako sociální prostředí, specifické potřeby žáka, profesní předpoklady pedagoga a ostatních pedagogických pracovníků. Pozornost je věnována výrazně pomáhajícím aspektům celého procesu jako např. Přítomnosti asistenta pedagoga ve výuce u potřebných žáků, společné vzdělávání pro všechny v jedné třídě, bezbariérový přístup a technické vybavení, možnost mentoringu. V práci byl použit nestandardizovaný dotazník jako výzkumná metoda. Zjištěné závěry byly v některých otázkách překvapivé, v jiných naopak potvrzením praxe. Výsledky a vyhodnocení je možné použít jako východisko pro navazující práce se stejnou či podobnou tematikou. Výzkumná data mohou být samozřejmě základem pro další hlubší zpracování tématu inkluze ve školách České republiky.
dc.format 89 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Inkluze cs
dc.subject integrace cs
dc.subject inkluzivní škola cs
dc.subject postižení cs
dc.subject právo na vzdělání cs
dc.subject pedagog cs
dc.subject žák cs
dc.subject podpůrná opatření cs
dc.subject podmínky cs
dc.subject prostředí cs
dc.subject speciální vzdělávací potřeby cs
dc.subject specifické poruchy učení cs
dc.subject diverzita cs
dc.subject rámcové vzdělávací programy cs
dc.subject The diploma thesis deals with preparedness of schools in terms of inclusive education and its various aspects from the side of both a pupil and teacher. There are many different factors of inclusion en
dc.subject such as pupil's specific needs en
dc.subject professional requirements of a teacher and others co-workers in the field of pedagogy. The thesis focuses on those aspects that support the whole education process en
dc.subject e.g. the presence of a teacher's assistant in the class who is needed for the pupils with special learning difficulties en
dc.subject collective education of pupils in a single class en
dc.subject barrier-free access and technical equipment or the option of mentoring. For the purposes of my work en
dc.subject non-standardized questionnaire has been used as the main research method. In some cases en
dc.subject the results have been surprising en
dc.subject in the others they simply confirmed the real-life practice. The results and conclusions can be used as a starting point for other works with similiar or same topic. The data collected in my research can be used for a more thorough processing of inclusion in the Czech Republic en
dc.title Připravenost základní školy na inkluzivní vzdělávání-případová studie
dc.title.alternative Elementary School Readiness for Inclusive Education - Case Study
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2017-05-24
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with preparedness of schools in terms of inclusive education and its various aspects from the side of both a pupil and teacher. There are many different factors of inclusion, such as pupil's specific needs, professional requirements of a teacher and others co-workers in the field of pedagogy. The thesis focuses on those aspects that support the whole education process, e.g. the presence of a teacher's assistant in the class who is needed for the pupils with special learning difficulties, collective education of pupils in a single class, barrier-free access and technical equipment or the option of mentoring. For the purposes of my work, non-standardized questionnaire has been used as the main research method. In some cases, the results have been surprising, in the others they simply confirmed the real-life practice. The results and conclusions can be used as a starting point for other works with similiar or same topic. The data collected in my research can be used for a more thorough processing of inclusion in the Czech Republic.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 45109
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2017-04-19
local.subject inkluzivní vzdělávání cs
local.subject inclusive education en


Files in this item

Files Size Format View Description
dubanská_2017_dp.pdf 2.538Mb PDF View/Open None
dubanská_2017_op.docx 20.73Kb Unknown View/Open None
dubanská_2017_vp.doc 51.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account