Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání ve Zlínském kraji

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání ve Zlínském kraji

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kalenda, Jan
dc.contributor.author Krajíčková, Miroslava
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:12:59Z
dc.date.available 2017-07-03T09:12:59Z
dc.date.issued 2016-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39783
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá postoji pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na právo jedince na vzdělání a na strategické dokumenty, ve kterých je koncept inkluzivního vzdělávání ukotven. Blíže popisuje pojmy související s inkluzí a jednotlivé účastníky inkluzivního vzdělávání, především pedagogy. Dále definuje inkluzivní školu a indikátory, které takovou školu vymezují. Empirická část zkoumá postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání ve Zlínském kraji a jejich obavy ze zavedené inkluze za pomocí kvantitativně orientovaného výzkumu provedeného prostřednictvím dotazníkového šetření. Závěr práce patří prezentaci výsledků výzkumu a doporučení pro praxi, která z výzkumného šetření vyplynula.
dc.format 103 s. (182 746 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject inkluze cs
dc.subject pedagog v inkluzivní škole cs
dc.subject právo na vzdělání cs
dc.subject strategické dokumenty cs
dc.subject inclusive education en
dc.subject inclusion en
dc.subject teacher in an inclusive school en
dc.subject the right to education en
dc.subject strategic documents en
dc.title Postoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání ve Zlínském kraji
dc.title.alternative The Attitudes of Primary School Teachers towards Inclusive Education in Zlín Region
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Karger, Tomáš
dc.date.accepted 2017-05-29
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the attitudes of primary school teachers towards inclusive education. The theoretical part focuses on the individual's right to education and strategic documents, where the concept of inclusive education is docked. Closer describes the concepts related to inclusion and individual participants of inclusive education, especially teachers. Further defines an inclusive school and indicators that define such a school. The empirical part examines the attitudes of primary school teachers towards inclusive education in Zlin region and teacher´s concerns about the established inclusion by using quantitatively oriented research conducted through a questionnaire survey. Conclusion the work includes the presentation of research results and recommendations for practice, which emerged from the research.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 45177
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2017-04-13
local.subject Zlín (Česko : oblast) cs
local.subject Zlín Region (Czechia) en


Files in this item

Files Size Format View Description
krajíčková_2017_dp.pdf 2.241Mb PDF View/Open None
krajíčková_2017_op.pdf 221.7Kb PDF View/Open None
krajíčková_2017_vp.doc 54.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account