Gramotně podnětné prostředí a jeho vliv na počáteční psaní dětí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Gramotně podnětné prostředí a jeho vliv na počáteční psaní dětí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrová, Zuzana
dc.contributor.author Hradilová, Kristýna
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:27Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:27Z
dc.date.issued 2017-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/42810
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko empirický charakter a zabývá se problematikou po-čátečního psaní dětí v mateřské škole v rámci konceptu vynořující se gramotnosti. Má za cíl zjistit, jaký vliv má gramotně podnětné prostředí na počáteční psaní dětí. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy, kterými jsou: pregramotnost, gramotnost a gramotné pro-středí. Dále pak počáteční psaní dětí, jeho vývoj a stádia, které popisuje Emilia Ferreiro. Poslední část je věnována interakcím a typům komunikace mezi dětmi. Praktická část práce popisuje kvalitativně orientovaný výzkum, který je proveden s využitím metod pozorování a následné analýzy písemné produkce dětí.
dc.format 52
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject pregramotnost cs
dc.subject gramotnost cs
dc.subject gramotné prostředí cs
dc.subject počáteční psaní cs
dc.subject komunikace mezi dětmi cs
dc.subject spolupráce dětí cs
dc.subject preliteracy en
dc.subject literacy en
dc.subject literacy environment en
dc.subject early writing en
dc.subject communication between children en
dc.subject children cooperation en
dc.title Gramotně podnětné prostředí a jeho vliv na počáteční psaní dětí
dc.title.alternative Influence of literacy rich environment on early writing of preschoolers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Gavora, Peter
dc.date.accepted 2018-06-12
dc.description.abstract-translated Bachelor's thesis has a theoretical empirical character and deals with the issue of the early writing of children in kindergarten in the concept of emerging literacy. It's goal is to find out how literacy stimulated environment affects children's early writing. Basic con-cepts are clarified in theoretical part of thesis. These are preliteracy, literacy and literacy environment. Next, children's early writing, it's development and stages which is described by Emilia Ferreiro. Last part is dedicated to interactions and types of communication be-tween children. Practical part of this thesis describes qualitatively oriented research which is realized by using observation methods and consecutive analysis of children's written production.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 47890
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2018-04-25
local.subject pregramotnost cs
local.subject mateřské školy cs
local.subject early literacy en
local.subject kindergartens en


Files in this item

Files Size Format View Description
hradilová_2018_dp.pdf 4.273Mb PDF View/Open None
hradilová_2018_op.docx 16.80Kb Unknown View/Open None
hradilová_2018_vp.docx 21.14Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account