Prevence vzniku syndromu vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání prostřednictvím supervize

DSpace Repository

Language: English čeština 

Prevence vzniku syndromu vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání prostřednictvím supervize

Show simple item record

dc.contributor.advisor Haburajová Ilavská, Lenka
dc.contributor.author Jonášová, Denisa
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:39Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:39Z
dc.date.issued 2017-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43099
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá supervizí jakožto preventivním prostředkem proti vzniku syndromu vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání. Zjišťuje, jakým způsobem před-školní pedagogové supervizi hodnotí. Teoretická část pojednává o roli předškolního pedagoga, náročnosti povolání, profesionálních kompetencích a další vzděláváním předškolních pedagogů. Následně se věnuje syndromu vyhořením od jeho vzniku až po prevenci. V poslední kapitole se zaměřuje na supervizi, její cíle, druhy a formy, ale i na její aktéry. Praktická část je tvořena realizovaným výzkumným šetřením zaměřeným na prevenci vzniku syndromu vyhoření u předškolních pedagogů ve Zlínském a Jihomoravském kraji prostřednictvím supervize. Výstupem práce je analýza získaných dat a interpretace výsledků.
dc.format 90 s. (21 119 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject prevence cs
dc.subject předškolní pedagog cs
dc.subject supervize cs
dc.subject syndrom vyhoření cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject prevention en
dc.subject preschool teacher en
dc.subject supervision en
dc.subject burnout syndrome en
dc.subject education en
dc.title Prevence vzniku syndromu vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání prostřednictvím supervize
dc.title.alternative Prevention of Burnout Syndrome by Preschool Educators Through Supervision
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Balaban Cakirpaloglu, Irena
dc.date.accepted 2018-05-21
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the supervision as a preventive means against burnout syn-drome by preschool teachers. It finds how preschool teachers evaluate the supervision. The theoretical part deals with the role of preschool pedagogue, demanding of the profession, professional competencies and further education of preschool teachers. It then deals with the burnout syndrome from its inception to prevention. The last chapter focuses on a supervision, its aims, types and forms, but also on its participants. The practical part of the diploma thesis consists of a research conducted to prevent the burnout syndrome by peschool teachers in Zlín and South Moravian regions through supervision. The output of the thesis is analysis of acquired data nad the interpretation of results.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 48256
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2018-04-19
local.subject předškolní výchova cs
local.subject prevence (sociální práce) cs
local.subject psychické vyhoření cs
local.subject předškolní pedagogové cs
local.subject preschool education en
local.subject prevention (social problems) en
local.subject psychic burn-out en
local.subject preschool teachers en


Files in this item

Files Size Format View Description
jonášová_2018_dp.pdf 2.340Mb PDF View/Open None
jonášová_2018_op.docx 17.57Kb Unknown View/Open None
jonášová_2018_vp.docx 21.46Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account