Role sociálního pedagoga při resocializaci psychiatrických pacientů

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Role sociálního pedagoga při resocializaci psychiatrických pacientů

Show full item record

No preview available
Title: Role sociálního pedagoga při resocializaci psychiatrických pacientů
Author: Hudský, Jaroslav
Advisor: Cichá, Martina
Abstract: Cílem diplomové práce bylo zmapovat problematiku rehospitalizací psychiatrických pacientů po absolvování resocializačního programu se zaměřením na zvýšení úrovně jejich sociálních schopností a dovedností. Teoretická část se zabývá pojmy jako je sociální pedagogika, sociální práce, psychiatrie, resocializace a resocializační programy, kdy vycházíme z doporučených zdrojů. Dále diplomová práce kritický nahlíží na současný stav ve společnosti, kdy se na lidi s duševním onemocněním nahlíží s despektem, a zamýšlí se nad tím, zda destigmatizace psychiatrie a systematické řešení léčby a rehabilitačních programů přispěje k tomu, aby osoby s duševním onemocněním dosahovaly kvality život jako ostatní zdraví lidé naší společnosti. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření. Cílem výzkumného šetření bylo prokázání souvislosti faktu, že absolvování resocializačního programu má pozitivní vliv na kvalitu života osob s duševním onemocněním, že po absolvování tohoto programu dojde ke zvýšení úrovně jejich sociálních dovedností a dojde ke snížení opakovaných pobytů ve zdravotnickém zařízení. Na základě vyzkoumaných dat reflektuji význam a přínos resocializačních programů pro osoby s duševním onemocněním a nezastupitelnou roli sociálního pedagoga v tomto procesu resocializace.
URI: http://hdl.handle.net/10563/43513
Date: 2017-12-01
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
hudský_2018_dp.pdf 3.545Mb PDF View/Open None
hudský_2018_op.docx 21.56Kb Unknown View/Open None
hudský_2018_vp.docx 19.05Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account