Prvky ageismu v myšlení žáků základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Prvky ageismu v myšlení žáků základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kroutilová Nováková, Radana
dc.contributor.author Máčalíková, Jitka
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:39Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:39Z
dc.date.issued 2018-11-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/44315
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá prvky ageismu myšlení žáků základních škol. Obsahuje teoretickou i praktickou část. Teoretická část vymezuje problematiku ageismu, zdroje a projevy ageismu. Jsou zde vymezeny pojmy stáří a stárnutí, hlavně z pohledu vývojové psychologie. Dále jsou popsány postoje a vymezení věkové skupiny, na kterou je tato práce zaměřena. Praktická část se zaměřuje na zjišťování, zda žáci základních škol ve svém myšlení vykazují prvky ageismu. Pro toto zjištění byl zvolen kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření.
dc.format 68 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Ageismus cs
dc.subject stáří cs
dc.subject stárnutí cs
dc.subject mýty cs
dc.subject předsudky cs
dc.subject starší školní věk cs
dc.subject Ageism en
dc.subject elderly en
dc.subject aging en
dc.subject myths en
dc.subject prejudices en
dc.subject older school age en
dc.title Prvky ageismu v myšlení žáků základních škol
dc.title.alternative Elements of Ageism in Thinking of Students at Primary Schools
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Včelařová, Hana
dc.date.accepted 2019-05-28
dc.description.abstract-translated Bachelor's thesis is endaged in elements of ageism of thinking of students of a lower secondary school. It includes a theoretical and a practical part. The theoretical part qualifies problematic of ageism, resources and demonstrations of ageism. There are deliminated elements of elderly and aging, mainly from a view of developing psychology. Furthermore there are described postures and delimited age groups on which is this thesis focused. The practical part devotes to inquiring if students of the lower secondary school who show elements of ageism in their thinking. For this finding was chosen a quantitave survey through a questionnaire survey.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 51377
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2019-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
máčalíková_2019_dp.pdf 3.199Mb PDF View/Open None
máčalíková_2019_op.docx 19.60Kb Unknown View/Open None
máčalíková_2019_vp.docx 18.22Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account