Vliv interkulturních faktorů v obchodním jednání Čechů a Italů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv interkulturních faktorů v obchodním jednání Čechů a Italů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Weberová, Dagmar
dc.contributor.author Bergerová, Lucie
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:11:37Z
dc.date.available 2019-07-04T09:11:37Z
dc.date.issued 2019-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/45700
dc.description.abstract Celý svět je malá vesnice, říká jedno staré italské přísloví. Na individuální úrovni je to jistě pravda, neboť spoustu vlastností či modelů chování mají lidé na celém světě identických. Lze však toto tvrzení považovat za dogma aplikovatelné na jakoukoliv situaci? Je možné toto tvrzení přijmout jako platné pravidlo i na poli mezinárodního obchodování či komunikace? Každý národ má prokazatelně svá specifika, mentalitu, vnímání, jazyk či prosazování sebe sama, odpověď je tudíž jednoznačná a jakékoliv generalizování na poli mezikulturní komunikace je naprosto nemyslitelné. Ústředním tématem diplomové práce bude zaměření na česko-italskou komunikaci, přičemž cílem práce bude na základě výsledků primárního výzkumu zjistit, jak kulturní rozdíly mezi Českou republikou a Itálií ovlivňují společná vyjednávání, jaké bariéry se v komunikaci projevují a lze-li tyto bariéry trvale eliminovat. Po identifikaci problému bude navrženo řešení ve formě vzdělávacího workshopu, jehož posláním bude vzájemné přiblížení obou kultur.
dc.format 156971 včetně mezer
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Interkulturní komunikace cs
dc.subject kultura cs
dc.subject kulturní dimenze cs
dc.subject komunikační kompetence cs
dc.subject komunikační bariér cs
dc.subject vzdělávací kurz cs
dc.subject workshop cs
dc.subject Itálie cs
dc.subject Česká republika cs
dc.subject obchodní jednání cs
dc.subject kvalitativní výzkum cs
dc.subject polostrukturované rozhovory cs
dc.subject Intercultural communication en
dc.subject culture en
dc.subject cultural dimension en
dc.subject communication competence en
dc.subject communication barriers en
dc.subject training course en
dc.subject workshop en
dc.subject Italy en
dc.subject the Czech Republic en
dc.subject business meeting en
dc.subject qualitative research en
dc.subject semistructured interview en
dc.title Vliv interkulturních faktorů v obchodním jednání Čechů a Italů
dc.title.alternative Impact of Intercultural Factors on Business Negotiations between the Czechs and Italians
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Šramová, Blandína
dc.date.accepted 2019-05-22
dc.description.abstract-translated The whole world is a small village, one old Italian proverb says. At an individual level it is definitely true because people all over the world share a lot of identical characteristics or behaviour patterns. But is it possible to apply this principle in any situation? Can we accept this statement as an applicable rule also at the field of international business or communication? It is evident that each nation has its own particularity, mentality, perception, language or self-assertion, which means that the answer is clear. Any generalization at the field of intercultural communication is absolutely unthinkable. The main topic of the thesis is the focus on Czech-Italian communication. The aim of the thesis is to find out, on the basis of the primary research, how cultural differences between the Czech Republic and Italy influence business negotiations, what barriers can appear in mutual communication and whether these barriers can be permanently eliminated. After the problem has been identified, a solution in the form of educational workshop will be proposed. The main purpose of this workshop is to bring both cultures closer together.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 53446
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2019-04-17


Files in this item

Files Size Format View Description
bergerová_2019_dp.pdf 6.551Mb PDF View/Open None
bergerová_2019_op.doc 76.5Kb Unknown View/Open None
bergerová_2019_vp.doc 154.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account