Zákaznická omezení při zapojení do elektronického bankovnictví: zkušenosti retailových bank v Ghaně

DSpace Repository

Language: English čeština 

Zákaznická omezení při zapojení do elektronického bankovnictví: zkušenosti retailových bank v Ghaně

Show simple item record

dc.contributor.author Jibril, Abdul Bashiru
dc.date.accessioned 2021-09-16T08:02:13Z
dc.date.available 2021-09-16T08:02:13Z
dc.date.issued 2010-07-14
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.isbn 978-80-7678-017-0 cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49765
dc.description.abstract Finanční technologie zůstávají zachovány. S ohledem k okolnostem vypuknutí pandemie Covid-19 je vznik elektronického obchodu jednou z nejhlubších změn, která způsobila revoluci v procesu nákupu, prodeje a výměny produktů a služeb přes internet. Důsledkem toho, přilákal výzkum elektronického bankovnictví (e-bankovnictví) významné stakeholdry, mezi nimi bankéře, zákazníky i jiné regulátory. Objevily se subtilní otázky způsobené hlavně faktory, jako vysoká účinnost, lepší poskytování služeb, nízké transakční náklady a mezi jinými i menší spotřeby času. Nicméně, existující literatura se převážně zabývala transakcemi online bankovnictví, zejména pokud jde o adopci a akceptaci. Bez ohledu na to, se tyto studie většinou zaměřují na motivační faktory, které podporují záměr zákazníků službu využívat. Obdobně, v subsaharské Africe se literatura tohoto tématu, týkající se motivačních faktorů (stimulů) Fintech adopce, dostává do pozornosti vědců, avšak v literatuře sotva existuje reverzně (omezení) k adopci. Na tomto pozadí se disertační práce snažila vyplnit chybějící mezeru zkoumáním některých sociálně-ekonomických a vnímaných online rizikových faktorů, týkajících se omezení zákazníků v zapojení do elektronického bankovnictví mezi retailovými bankovními podniky v Ghaně.
dc.format 47 cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Internet cs
dc.subject elektronické bankovnictví cs
dc.subject omezení cs
dc.subject zákazníci bank cs
dc.subject střední-až-velké-velikosti cs
dc.subject bankovní podniky cs
dc.subject PLS-SEM cs
dc.subject teorie vyhýbání se technologickým hrozbám cs
dc.subject Ghana cs
dc.subject Internet en
dc.subject Electronic banking en
dc.subject Constraints en
dc.subject Bank customers en
dc.subject Retail banks en
dc.subject Financial industry en
dc.subject PLS-SEM en
dc.subject Technology threat avoidance theory en
dc.subject Ghana en
dc.title Zákaznická omezení při zapojení do elektronického bankovnictví: zkušenosti retailových bank v Ghaně
dc.title.alternative Understanding Customers' Constraints Towards E-Banking Engagement: Evidence from Retail Banks in Ghana
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Pilík, Michal
dc.contributor.referee Štefko, Róbert
dc.date.accepted 2021-07-08
dc.description.abstract-translated Financial technology has come to stay. Considering the outbreak of Covid-19 pandemic, the emergence of electronic business is one of the most profound changes that has revolutionized the process of buying, selling, and exchange of products and services over the Internet. Given this, research on electronic banking (e-banking) has attracted several distinguished stakeholders including bankers, customers, regulators among others. The subtle issue has been triggered mainly by factors such as high efficiency, improved service delivery, low transaction cost, less time consumed among others. Though, extant literature has dwelled much on online banking transactions, particularly, concerning adoption/acceptance. Notwithstanding, these studies are mostly focused on the motivating factors that propel customers' intention to make use of the service. Similarly, in Sub-Sahara Africa, the literature on this theme regarding the motivating factors (stimuli) of Fintech adoption continues to receive scholars' attention, however, the reverse (constraints) towards the adoption barely exists in the literature. Against this background, the dissertation sought to fill in the missing gap by exploring some socio-economic and perceived online risk factors regarding customers' constraints towards e-banking engagement amongst retail banking enterprises in Ghana.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Management and Economics cs
dc.thesis.degree-discipline Management and Economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Economics and Management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 59912
dc.date.submitted 2021-04-30


Files in this item

Files Size Format View Description
jibril_2021_teze.pdf 2.018Mb PDF View/Open
jibril_2021_dp.pdf 888.1Kb PDF View/Open None
jibril_2021_op.pdf 2.040Mb PDF View/Open None
jibril_2021_vp.pdf 494.5Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account