Asistent pedagoga a jeho význam v inkluzivním procesu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Asistent pedagoga a jeho význam v inkluzivním procesu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Blaštíková, Lucie
dc.contributor.author Nedbal, Darek
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:16Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:16Z
dc.date.issued 2022-01-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/50836
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou významu a role asistenta pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je členěna do tří kapitol, ve kterých se postupně věnujeme inkluzi v celospolečenském kontextu, jejím hlavním myšlenkám a principům, dále inkluzi ve školním prostředí, jejím jednotlivým komponentům a zejména pak asistentovi pedagoga jakožto neoddělitelné součásti procesu inkluzivního vzdělávání. Obsahem empirické části je výzkum, jehož cílem je porozumět významu asistentů pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání. S ohledem na cíl výzkumu byl zvolen kvalitativní přístup a jako metoda sběru dat polostrukturovaný rozhovor. Výzkumný soubor představuje šest asistentů pedagoga působících v základních školách ve Zlínském kraji. Součástí praktické části je rovněž analýza získaných dat, jejich vyhodnocení, následná interpretace a závěrečné shrnutí.
dc.format 130 s. (272 445 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluze cs
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject asistent pedagoga cs
dc.subject žák se speciálními vzdělávacími potřebami cs
dc.subject podpůrná opatření cs
dc.subject inkluzivní pedagog cs
dc.subject znevýhodněný žák cs
dc.subject integration en
dc.subject integration education en
dc.subject special needs teacher en
dc.subject special educational needs student en
dc.subject support measures en
dc.subject integration pedagogue en
dc.subject disadvantaged student en
dc.title Asistent pedagoga a jeho význam v inkluzivním procesu
dc.title.alternative An Assistant Pedagogue and Their Importance in the Inclusive Process
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petr Šafránková, Anna
dc.date.accepted 2022-05-19
dc.description.abstract-translated The diploma theses covers special needs teacher´s value and role in integration process. The theses is devided into a theoretical part and practical part. The theoretical part is devided into three chapters, in which we gradually focus on integration as society-wide context, its main ideas and principles, integration in the school environment, its individual components and mainly special needs teacher as an integral part of the process of integration education. The content of the empirical part is research, which aims to understand the importance of special needs teacher in the process of intergation education. With regard to the goal of the research, a qualitative approach was chosen and a semi-structured interview as a method of data collection. The research consists of six special needs teachers working in primary schools in the Zlín Region. The practical part also includes the analysis of the obtained data, their evaluation, subsequent interpretation and final summary.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 60655
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2022-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
nedbal_2022_dp.pdf 2.669Mb PDF View/Open None
nedbal_2022_op.docx 19.62Kb Unknown View/Open None
nedbal_2022_vp.docx 17.20Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account