Využití vůně v marketingové komunikaci

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití vůně v marketingové komunikaci

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šramová, Blandína
dc.contributor.author Hnátová, Lenka
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:37Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:37Z
dc.date.issued 2022-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51318
dc.description.abstract Práce pojednává o využívání vonného marketingu pro ovlivňování zákazníků při nákupu a loajality ke značce. Úvodní část popisuje psychologii použití vůně v marketingové komunikaci a její působení na emoce člověka. Pohlíží a vnímání vůně na lidský mozek. Zákazníci často očekávají od návštěvy obchodu a nákupu nějaký výjimečný zážitek, který působí na smysly a emoce. Marketingové specialisté mohou vyvolat příjemné emoce u zákazníků, když budou cílit na jejich smysly, například používáním příjemné vůně na prodejně a kvalitního osvětlení a hudby. Na základě poznatku o scent marketingu jsou uváděny příklady efektivního využívání tohoto typu marketingové komunikace v praxi různými firmami.
dc.format 114 s (178 165 znaků bez mez.)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Vůně cs
dc.subject aroma marketing cs
dc.subject vonný marketing cs
dc.subject scent marketing cs
dc.subject smyslový marketing cs
dc.subject multisensorický marketing cs
dc.subject ofactive branding marketing cs
dc.subject čich cs
dc.subject emoce cs
dc.subject smysly cs
dc.subject atmosféra obchodu cs
dc.subject chování spotřebitele cs
dc.subject Scent en
dc.subject aroma marketing en
dc.subject scent marketing en
dc.subject multisensoric marketing en
dc.subject ofactive branding marketing en
dc.subject smell en
dc.subject emotions en
dc.subject sences en
dc.subject store atmosphere en
dc.subject consumers behavior en
dc.title Využití vůně v marketingové komunikaci
dc.title.alternative Use of Fragrance in Marketing Communication
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jesenský, Daniel
dc.date.accepted 2022-05-25
dc.description.abstract-translated The work deals with the use of scent marketing to influence customers in purchasing and brand loyalty. The introductory part describes the psychology of the use of fragrance in marketing communication and its effect on human emotions. It deals with the perception of fragrance on the human brain. Customers often expect some unusual experience from the store, that affects the senses and emotions. Marketing specialists can evoke pleasant emotions in customers when they target their senses, for example by using a pleasant scent in the store and quality lighting and music. Based on the knowledge of scent marketing there are given examples of effective use of this type of marketing communication in practice by various companies.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 62181
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2022-04-14


Files in this item

Files Size Format View Description
hnátová_2022_dp.pdf 2.430Mb PDF View/Open None
hnátová_2022_op.doc 124Kb Unknown View/Open None
hnátová_2022_vp.doc 112.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account