Zkušenosti pedagogů základních škol se sociálními pedagogy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Zkušenosti pedagogů základních škol se sociálními pedagogy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Slováčková, Anna
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:10Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:10Z
dc.date.issued 2023-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52641
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá zkušenostmi pedagogů vyučujících na základní škole se sociálním pedagogem. práce si klade za cíl zjistit zkušenosti, názory a postoje učitelů základních škol s činnostmi práce sociálního pedagoga. V teoretické části se práce zabývá historickými kontexty sociální pedagogiky, jejími charakteristickými rysy a funkcemi. Dále se teoretická část věnuje vymezení profese sociálního pedagoga a jeho působení ona základní škole. praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem a rozhovory s pedagogy na základní škole. Zde nás zajímaly nejen zkušenosti pedagogů, ale také zdali se učitelé domnívají, že v rámci výchovně-vzdělávacího procesu by měli znát sociální aspekty žáků.
dc.format 132 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject sociální pedagogika cs
dc.subject sociální pedagog cs
dc.subject učitel cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject zkušenosti cs
dc.subject social pedagogy en
dc.subject social pedagogue en
dc.subject teacher en
dc.subject primary school en
dc.subject experiences en
dc.title Zkušenosti pedagogů základních škol se sociálními pedagogy
dc.title.alternative Experiences of Elementary School Pedagogues with Social Pedagogues
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Cejpek Blaštíková, Lucie
dc.date.accepted 2023-05-15
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the experiences of pedagogues teaching at primary school with a social pedagogue. The thesis aims to find out the experiences, opinions and attitudes of primary school teachers with the activities of the social pedagogue. In the theoretical part, the work deals with the historical contexts of social pedagogues, their characteristic features and functions. Furthermore, the theoretical part is devoted to the definition of the profession of a social pedagogue and his work at a primary school. The practical part deals with qualitative research and interviews with elementary school teachers. Here, we were interested not only in the experiences of pedagogues but also whether teachers believe that they should know the social aspects of pupils as part of the educational process.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64423
dc.date.submitted 2023-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
slováčková_2023_dp.pdf 1.864Mb PDF View/Open None
slováčková_2023_op.docx 21.15Kb Unknown View/Open None
slováčková_2023_vp.docx 15.53Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account