Možnosti podpory adaptace začínajícího učitele pohledem ředitele ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Možnosti podpory adaptace začínajícího učitele pohledem ředitele ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Muchová, Dominika
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:13Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:13Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52688
dc.description.abstract Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem práce je zjistit, jak ředitelé základních škol podporují adaptaci začínajících učitelů na základní škole. Teoretická část charakterizuje začínajícího učitele, vymezuje obtíže začínajících učitelů a sumarizuje možnosti podpory pro začínající učitele. Empirická část představuje kvalitativní design a výsledky výzkumu, které byly zjištěny metodou fokusové skupiny a interview s řediteli škol. Výzkumná zjištění představují možnosti podpory pro začínající učitele, mezi které patří především uvádějící učitel a přátelské prostředí ve škole. V závěru práce je diskuze, limity výzkumu a doporučení pro praxi.
dc.format 57 s. (98 322 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject začínající učitel cs
dc.subject adaptační období cs
dc.subject podpora začínajícího učitele cs
dc.subject uvádějící učitel cs
dc.subject beginning teacher en
dc.subject adaptation of a beginning teacher en
dc.subject support of beginning teacher en
dc.subject introductory teacher en
dc.title Možnosti podpory adaptace začínajícího učitele pohledem ředitele ZŠ
dc.title.alternative Supporting the Adaptation of a Novice Teacher from the Point of View of a Primary School Principal
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Marcela
dc.date.accepted 2023-05-16
dc.description.abstract-translated The diploma thesis has a theoretical-empirical character. The aim of the thesis is to find out how principals of primary schools support the adaptation of beginning teachers at primary school. The theoretical part characterizes the beginning teacher, defines the difficulties of beginning teachers and summarizes the possibilities of support for beginning teachers. The empirical section presents the qualitative design and results of the research, which were determined by the focus group method and interviews with school principals. The findings reveal that the most effective forms of support for beginning teachers are the provision of an introductory teacher and a supportive school environment. The thesis concludes with a discussion of the research limitations and recommendations for practice.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 63237
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
muchová_2023_dp.pdf 1.207Mb PDF View/Open None
muchová_2023_op.docx 28.98Kb Unknown View/Open None
muchová_2023_vp.docx 25.73Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account