Adaptování začínajících učitelů v prostředí mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Adaptování začínajících učitelů v prostředí mateřské školy

Show full item record

No preview available
Title: Adaptování začínajících učitelů v prostředí mateřské školy
Author: Cahlíková, Nikola
Advisor: Janíková, Marcela
Abstract: Bakalářská práce se věnuje procesu adaptace začínajících učitelů v prostředí mateřských škol. Mnoho začínajících učitelů prožívá takzvaný šok z reality a není jim nabízená dostatečná podpora ze stran škol a také zkušenějších učitelů. Teoretická část vymezuje základní pojmy práce jako je začínající učitel, uvádějící učitel a také nastiňuje současný stav adaptace začínajících učitelů v prostředí mateřských škol v České republice. Výzkumná část je tvořena z kvalitativně orientovaného výzkumu. Jsou vedeny strukturované interviews se začínajícími učitelkami s jejich maximální délkou praxe do 3 let. Na základě interview je text pomocí kódování podroben analýze. Jsou prezentovány a diskutovány hlavní výsledky týkající se celého procesu adaptace začínajících učitelů, komunikace ve vztahu k začínajícím učitelům, míra nabízené pomoci a pocity učitelů ze vstupu do nového prostředí.
URI: http://hdl.handle.net/10563/53128
Date: 2022-11-18
Availability: Bez omezení
Department: Ústav školní pedagogiky
Discipline: Učitelství pro mateřské školy


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
cahlíková_2023_dp.pdf 2.000Mb PDF View/Open None
cahlíková_2023_op.pdf 323.0Kb PDF View/Open None
cahlíková_2023_vp.docx 28.61Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account