Adaptování začínajících učitelů v prostředí mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Adaptování začínajících učitelů v prostředí mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Janíková, Marcela
dc.contributor.author Cahlíková, Nikola
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:33Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:33Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53128
dc.description.abstract Bakalářská práce se věnuje procesu adaptace začínajících učitelů v prostředí mateřských škol. Mnoho začínajících učitelů prožívá takzvaný šok z reality a není jim nabízená dostatečná podpora ze stran škol a také zkušenějších učitelů. Teoretická část vymezuje základní pojmy práce jako je začínající učitel, uvádějící učitel a také nastiňuje současný stav adaptace začínajících učitelů v prostředí mateřských škol v České republice. Výzkumná část je tvořena z kvalitativně orientovaného výzkumu. Jsou vedeny strukturované interviews se začínajícími učitelkami s jejich maximální délkou praxe do 3 let. Na základě interview je text pomocí kódování podroben analýze. Jsou prezentovány a diskutovány hlavní výsledky týkající se celého procesu adaptace začínajících učitelů, komunikace ve vztahu k začínajícím učitelům, míra nabízené pomoci a pocity učitelů ze vstupu do nového prostředí.
dc.format 74
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject začínající učitel cs
dc.subject adaptace učitele cs
dc.subject šok z reality cs
dc.subject profesní identita cs
dc.subject preprimární vzdělávání cs
dc.subject beginning teacher en
dc.subject teacher adaptation en
dc.subject reality shock en
dc.subject professional identity en
dc.subject pre-primary education en
dc.title Adaptování začínajících učitelů v prostředí mateřské školy
dc.title.alternative The Adaptation of Beginning Teachers in Kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jelénková, Libuše
dc.date.accepted 2023-05-26
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis is devoted to the process of adaptation of beginning teachers in the environment of kindergartens. Many beginning teachers experience so-called reality shock and are not offered enough support from schools and also from more experienced teachers. The theoretical part defines the basic concepts of work such as beginning teacher, introductory teacher and also outlines the current state of adaptation of beginning teachers in the environment of kindergartens in the Czech Republic. The research part is made up of qualitatively oriented research. Structured interviews are conducted with novice teachers with a maximum length of experience of up to 3 years. Based on the interview, the text is analyzed using coding. The main results are presented and discussed regarding the whole process of adaptation of novice teachers, communication in relation to novice teachers, the level of help offered and teachers' feelings about entering a new environment.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 63310
dc.date.submitted 2023-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
cahlíková_2023_dp.pdf 2.000Mb PDF View/Open None
cahlíková_2023_op.pdf 323.0Kb PDF View/Open None
cahlíková_2023_vp.docx 28.61Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account