Role učitele při podpoře dítěte s chronickým onemocněním v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Role učitele při podpoře dítěte s chronickým onemocněním v mateřské škole

Show full item record

No preview available
Title: Role učitele při podpoře dítěte s chronickým onemocněním v mateřské škole
Author: Topenčíková, Tereza
Advisor: Plisková, Barbora
Abstract: Diplomová práce se zabývá problematikou zvyšujícího se výskytu chronických onemocnění u dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je zjistit, jaká je role učitele při podpoře dítěte s chronickým onemocněním v mateřské škole. Předmětem teoretické části je vymezení chronického onemocnění, jeho vliv na život, výchovu a vzdělávání dítěte a také poskytování podpory. Problematika byla zkoumána prostřednictvím nestandardizovaného dotazníku v online podobě určeného pro učitele mateřských škol. V praktické části jsme poté pracovali se získanými daty od 91 respondentů. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že role učitele může být zkomplikována na základě nedostatečné připravenosti v této oblasti. I přesto však učitelé k problematice přistupují aktivně a jejich nejvýznamnějším partnerem komunikace v rámci vzdělávání dítěte je rodič. Na základě výsledků výzkumu jsme navrhli doporučení pro praxi.
URI: http://hdl.handle.net/10563/54908
Date: 2024-01-15
Availability: Bez omezení
Department: Ústav školní pedagogiky
Discipline: Předškolní pedagogika


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
topenčíková_2024_dp.pdf 1.942Mb PDF View/Open None
topenčíková_2024_op.docx 27.19Kb Unknown View/Open None
topenčíková_2024_vp.docx 21.33Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account