Podnětné prostředí na 1. stupni ZŠ k podpoře čtenářství žáků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Podnětné prostředí na 1. stupni ZŠ k podpoře čtenářství žáků

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Fryzelková, Vendula
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:13Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:13Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55490
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá podnětným prostředím na 1. stupni základní školy k podpoře čtenářství žáků. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy a shrnuty současné poznatky k problematice čtenářské gramotnosti a čtenářství ve vztahu k primárnímu vzdělávání. Praktická část představuje kvalitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli. Cílem bylo zjistit, jak učitelé podporují čtenářství žáků na 1. stupni základní školy. Výsledky prezentují pojetí podpory čtenářství učiteli i jejich náhled na její význam. Závěrečná část práce obsahuje diskuzi výsledků a doporučení pro praxi.
dc.format 102 s. (215 917 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject čtenářská gramotnost cs
dc.subject čtenářství cs
dc.subject čtenář cs
dc.subject literárně podnětné prostředí cs
dc.subject primární vzdělávání cs
dc.subject reading literacy en
dc.subject reading en
dc.subject reader en
dc.subject literary stimulating environment en
dc.subject primary education en
dc.title Podnětné prostředí na 1. stupni ZŠ k podpoře čtenářství žáků
dc.title.alternative Stimulating Environment to Support Pupils' Reading at the 1st grade of Primary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jančík Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2024-05-15
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with a stimulating environment in primary education to support pupils' reading. The theoretical part clarifies the basic terms and summarizes the current knowledge on the issue of reading literacy and reading in relation to primary education. The practical part represents a qualitative research investigation, which was carried out through semi-structured interviews with teachers. The aim was to determine how teachers support pupils' reading in primary education. The results present teachers' conception of supporting reading as well as their insight into its importance. The concluding section of the thesis includes a discussion of the results and recommendations for practice.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67528
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
fryzelková_2024_dp.pdf 2.297Mb PDF View/Open None
fryzelková_2024_op.docx 26.30Kb Unknown View/Open None
fryzelková_2024_vp.docx 25.85Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account