Vzdělávání ve svobodných demokratických školách pohledem jejich žáků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vzdělávání ve svobodných demokratických školách pohledem jejich žáků

Show simple item record

dc.contributor.advisor Suchánková, Eliška
dc.contributor.author Dostalíková, Kateřina
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:46Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:46Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56319
dc.description.abstract V bakalářské práci se zabýváme tématem vzdělávání ve svobodných demokratických školách pohledem jejich žáků. V práci nacházíme dvě hlavní části, část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se věnujeme základním pojmům, jako je alternativní škola, tradiční škola či svobodná škola, a následně se snažíme o přiblížení jednotlivých hodnot svobodných demokratických škol. Věnujeme se také historii modelových škol Summerhill a Sudbury Valley School. V části praktické jsme uskutečňovali kvalitativní výzkum, který byl zaměřen na vzdělávání ve svobodných demokratických školách pohledem žáků, kteří tento typ škol navštěvují. Pro kvalitativní výzkum jsme volili metodu zakotvené teorie.
dc.format 78 s. (104 644 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject svobodná demokratická škola cs
dc.subject alternativní vzdělávání cs
dc.subject sebeřízené vzdělávání cs
dc.subject Summerhill cs
dc.subject Sudbury Valley School cs
dc.subject freedom democratic school en
dc.subject alternative education en
dc.subject self-directed education en
dc.subject Summerhill en
dc.subject Sudbury Valley School en
dc.title Vzdělávání ve svobodných demokratických školách pohledem jejich žáků
dc.title.alternative The Education in Democratic Schools Seen from the Students´ Perspective
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Skarupská, Helena
dc.date.accepted 2024-05-20
dc.description.abstract-translated This research paper explores the topic of democratic education through the perspective of students. The paper is structured into two main parts, theoretical and practical. The theoretical part explains basic concepts, such as alternative school, traditional school, and democratic school. Later it tries to characterize the distinctive values of democratic education, and takes a look at the history of two model schools - Summerhill School and Sudbury Valley School. The practical part contains qualitative research aimed at the style of teaching in democratic education, seen from the point of view of students in such institutions. The grounded theory method was used for the qualitative research.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 67522
dc.date.submitted 2024-04-23


Files in this item

Files Size Format View Description
dostalíková_2024_dp.pdf 1.706Mb PDF View/Open None
dostalíková_2024_op.docx 16.08Kb Unknown View/Open None
dostalíková_2024_vp.docx 18.25Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account