| dc.contributor.advisor |
Hrnčiříková, Zuzana
|
|
| dc.contributor.author |
Cindler, Daniel
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:38Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:38Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57440
|
|
| dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá významem komunikačních strategií v prevenci syndromu vyhoření u sociálních pracovníků. Teoretická část představuje komunikaci jako klíčový nástroj profesní praxe, přičemž se zaměřuje na verbální a neverbální komunikační strategie, asertivní komunikaci, aktivní naslouchání a empatii. Dále je popsán syndrom vyhoření, jeho příčiny, fáze, dopady a možnosti prevence se zvláštním důrazem na roli supervize a týmové komunikace. Praktická část práce využívá kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů s cílem porozumět zkušenostem sociálních pracovníků s komunikací v zátěžových situacích. Výsledky jsou analyzovány metodou fenomenologické interpretace (noema, noesis, esence). Závěry ukazují, že komunikační strategie - zejména empatie, schopnost naslouchání, reflexe a týmová opora - hrají klíčovou roli v prevenci profesního vyhoření, posilují vnitřní stabilitu pracovníků a přispívají k udržitelnosti výkonu pomáhající profese. |
|
| dc.format |
73 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
komunikační strategie
|
cs |
| dc.subject |
syndrom vyhoření
|
cs |
| dc.subject |
prevence
|
cs |
| dc.subject |
sociální práce
|
cs |
| dc.subject |
aktivní naslouchání
|
cs |
| dc.subject |
empatie
|
cs |
| dc.subject |
asertivita
|
cs |
| dc.subject |
communication strategies
|
en |
| dc.subject |
burnout syndrome
|
en |
| dc.subject |
prevention
|
en |
| dc.subject |
social work
|
en |
| dc.subject |
active listening
|
en |
| dc.subject |
empathy
|
en |
| dc.subject |
assertiveness
|
en |
| dc.title |
Komunikační strategie sociálních pracovníků v prevenci syndromu vyhoření |
|
| dc.title.alternative |
Communication Strategies of Social Workers in the Prevention of Burnout Syndrome |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-26 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This thesis explores the importance of communication strategies in preventing burnout among social workers. The theoretical part introduces communication as a key professional tool and focuses on verbal and non-verbal strategies, assertiveness, active listening and empathy. It also describes burnout syndrome, its causes, phases, impacts, and prevention strategies, with particular emphasis on supervision and team communication. The empirical part is based on qualitative research using semi-structured interviews aimed at understanding social workers' experiences with communication in stressful situations. The results are analysed through a phenomenological framework (noema, noesis, essence). The findings demonstrate that communication strategies - especially empathy, listening skills, reflection, and team support - play a crucial role in burnout prevention, strengthen inner stability, and contribute to the sustainability of social work as a helping profession. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
69752
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-15 |
|