Domácí vzdělávání v rámci povinného předškolního vzdělávání z pohledu učitelů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Domácí vzdělávání v rámci povinného předškolního vzdělávání z pohledu učitelů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tallová, Barbora
dc.contributor.author Maryášová, Adéla
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:45Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:45Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57586
dc.description.abstract Tato bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se domácím vzděláváním v rámci povinného předškolního vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na proces domácího vzdělávání a popisuje jeho výhody i nevýhody. Empirická část představuje kvantitativní výzkum realizovaný formou dotazníkového šetření mezi učiteli mateřských škol ve Zlínském kraji. Výzkumná část se věnuje tomu, jak učitelé mateřských škol vnímají domácí vzdělávání dětí v povinném předškolním roce, jaké v něm spatřují přínosy a jaká případná rizika s ním spojují. Výsledky ukazují, že učitelé mají o této formě vzdělávání základní povědomí, přičemž ji většinou hodnotí neutrálně až negativně. Učitelé vnímají jeho výhody a rizika a shodují se, že tato forma vzdělávání může být vhodná pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
dc.format 67 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject domácí vzdělávání cs
dc.subject individuální vzdělávání cs
dc.subject alternativní vzdělávání cs
dc.subject rodinné prostředí cs
dc.subject rodičovská odpovědnost cs
dc.subject home education en
dc.subject individual education en
dc.subject alternative education en
dc.subject family environment en
dc.subject parental responsibility en
dc.title Domácí vzdělávání v rámci povinného předškolního vzdělávání z pohledu učitelů
dc.title.alternative Homeschooling within Compulsory Preschool Education from Teachers´ Perspective
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Petrů Puhrová, Barbora
dc.date.accepted 2025-05-23
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis has a theoretical-empirical character and focuses on home education within the framework of compulsory preschool education. The theoretical part focuses on the process of home education and describes its advantages and disadvantages. The empirical part presents a quantitative research study conducted through a questionnaire survey among preschool teachers in the Zlín Region. The research section examines how preschool teachers perceive home education of children in the compulsory preschool year, what benefits they associate with it, and what potential risks they identify. The results show that teachers have basic awareness of this form of education, mostly evaluating it as neutral to negative. They perceive both its advantages and risks and agree that this form of education may be particularly suitable for children with special educational needs.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 69928
dc.date.submitted 2025-04-28


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account