Domácí vzdělávání v rámci povinného předškolního vzdělávání z pohledu učitelů
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Tallová, Barbora
|
|
| dc.contributor.author |
Maryášová, Adéla
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:45Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:45Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57586
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se domácím vzděláváním v rámci povinného předškolního vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na proces domácího vzdělávání a popisuje jeho výhody i nevýhody. Empirická část představuje kvantitativní výzkum realizovaný formou dotazníkového šetření mezi učiteli mateřských škol ve Zlínském kraji. Výzkumná část se věnuje tomu, jak učitelé mateřských škol vnímají domácí vzdělávání dětí v povinném předškolním roce, jaké v něm spatřují přínosy a jaká případná rizika s ním spojují. Výsledky ukazují, že učitelé mají o této formě vzdělávání základní povědomí, přičemž ji většinou hodnotí neutrálně až negativně. Učitelé vnímají jeho výhody a rizika a shodují se, že tato forma vzdělávání může být vhodná pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. |
|
| dc.format |
67 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
domácí vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
individuální vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
alternativní vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
| dc.subject |
rodičovská odpovědnost
|
cs |
| dc.subject |
home education
|
en |
| dc.subject |
individual education
|
en |
| dc.subject |
alternative education
|
en |
| dc.subject |
family environment
|
en |
| dc.subject |
parental responsibility
|
en |
| dc.title |
Domácí vzdělávání v rámci povinného předškolního vzdělávání z pohledu učitelů |
|
| dc.title.alternative |
Homeschooling within Compulsory Preschool Education from Teachers´ Perspective |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Petrů Puhrová, Barbora |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-23 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis has a theoretical-empirical character and focuses on home education within the framework of compulsory preschool education. The theoretical part focuses on the process of home education and describes its advantages and disadvantages. The empirical part presents a quantitative research study conducted through a questionnaire survey among preschool teachers in the Zlín Region. The research section examines how preschool teachers perceive home education of children in the compulsory preschool year, what benefits they associate with it, and what potential risks they identify. The results show that teachers have basic awareness of this form of education, mostly evaluating it as neutral to negative. They perceive both its advantages and risks and agree that this form of education may be particularly suitable for children with special educational needs. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
69928
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-28 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account