Montessori mateřská škola z pohledu učitelů v těchto školách
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
|
Název:
|
Montessori mateřská škola z pohledu učitelů v těchto školách |
| Autor: |
Sokolová, Denisa
|
| Vedoucí: |
Tallová, Barbora
|
|
Abstrakt:
|
Předkládaná teoreticko-empirická práce se zabývá Montessori pedagogikou v kontextu předškolního vzdělávání z pohledu učitelů. Cílem teoretické části je představit Montessori pedagogiku v kontextu předškolního vzdělávání, se zaměřením na její principy, roli připraveného prostředí, učebních pomůcek a učitele. Empirická část, založena na kvantitativně orientovaném výzkumu, zkoumá specifika implementace Montessori metodiky v českém předškolním vzdělávání prostřednictvím elektronického dotazníku mezi učiteli působících v Montessori mateřských školách. Výsledky ukazují, že učitelé oceňují vzdělání, podporu vedení a schopnost vytvářet připravené prostředí, přesto učitelé při implementaci čelí výzvám, jako je nedostatek kvalifikovaných pedagogů/asistentů, omezený čas na přípravu či nízké povědomí rodičů o metodice. Práce nabízí doporučení pro zlepšení praxe a rozvoj Montessori vzdělávání v České republice. |
|
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/57615
|
|
Datum:
|
2025-01-08 |
|
Dostupnost:
|
Bez omezení |
|
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
|
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
|
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet