Využití organizačních forem v předškolním vzdělávání pohledem učitelek mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití organizačních forem v předškolním vzdělávání pohledem učitelek mateřských škol

Show full item record

No preview available
Title: Využití organizačních forem v předškolním vzdělávání pohledem učitelek mateřských škol
Author: Kollarčíková, Jana
Advisor: Navrátilová, Hana
Abstract: Bakalářská práce se věnuje problematice využívání organizačních forem výuky v předškolním vzdělávání z pohledu učitelek mateřských škol. Cílem práce je zjistit, jaké organizační formy výuky jsou v mateřských školách běžně využívány, jaké faktory ovlivňují jejich volbu a jakým způsobem učitelky plánují vzdělávací činnosti s dětmi. Teoretická část se zaměřuje na vývoj a klasifikaci organizačních forem výuky, jejich specifika v předškolním vzdělávání, dále na výukové metody a didaktické principy, které jsou s organizací výuky úzce spjaty. Praktická část práce je postavena na kvalitativním výzkumu, který byl realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učitelkami mateřských škol ze Zlínského kraje, s minimálně tří letou pedagogickou praxí. Výzkumné šetření přineslo přehled používaných organizačních forem, popsalo faktory ovlivňující jejich výběr a ukázalo, jakým způsobem dochází k profesnímu sdílení a spolupráci mezi učitelkami. Výsledky výzkumu byly zpracovány pomocí otevřeného kódování a následné kategorizace dat, z čehož vyplynuly významné poznatky pro praxi. Práce přináší doporučení pro vhodnou organizaci výuky v mateřských školách a zdůrazňuje význam spolupráce, reflexe a profesního růstu pedagogů. Zjištění mohou sloužit jako inspirace pro učitelky v jejich každodenní praxi i pro další odborné diskuze v oblasti předškolního vzdělávání.
URI: http://hdl.handle.net/10563/57619
Date: 2025-01-08
Availability: Bez omezení
Department: Ústav školní pedagogiky
Discipline: Učitelství pro mateřské školy


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account