Využití organizačních forem v předškolním vzdělávání pohledem učitelek mateřských škol

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Využití organizačních forem v předškolním vzdělávání pohledem učitelek mateřských škol

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Využití organizačních forem v předškolním vzdělávání pohledem učitelek mateřských škol
Autor: Kollarčíková, Jana
Vedoucí: Navrátilová, Hana
Abstrakt: Bakalářská práce se věnuje problematice využívání organizačních forem výuky v předškolním vzdělávání z pohledu učitelek mateřských škol. Cílem práce je zjistit, jaké organizační formy výuky jsou v mateřských školách běžně využívány, jaké faktory ovlivňují jejich volbu a jakým způsobem učitelky plánují vzdělávací činnosti s dětmi. Teoretická část se zaměřuje na vývoj a klasifikaci organizačních forem výuky, jejich specifika v předškolním vzdělávání, dále na výukové metody a didaktické principy, které jsou s organizací výuky úzce spjaty. Praktická část práce je postavena na kvalitativním výzkumu, který byl realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učitelkami mateřských škol ze Zlínského kraje, s minimálně tří letou pedagogickou praxí. Výzkumné šetření přineslo přehled používaných organizačních forem, popsalo faktory ovlivňující jejich výběr a ukázalo, jakým způsobem dochází k profesnímu sdílení a spolupráci mezi učitelkami. Výsledky výzkumu byly zpracovány pomocí otevřeného kódování a následné kategorizace dat, z čehož vyplynuly významné poznatky pro praxi. Práce přináší doporučení pro vhodnou organizaci výuky v mateřských školách a zdůrazňuje význam spolupráce, reflexe a profesního růstu pedagogů. Zjištění mohou sloužit jako inspirace pro učitelky v jejich každodenní praxi i pro další odborné diskuze v oblasti předškolního vzdělávání.
URI: http://hdl.handle.net/10563/57619
Datum: 2025-01-08
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro mateřské školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet