Postoje rodičů k výuce angličtiny u dětí předškolního věku

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Postoje rodičů k výuce angličtiny u dětí předškolního věku

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Postoje rodičů k výuce angličtiny u dětí předškolního věku
Autor: Roučková, Monika
Vedoucí: Horníčková, Beata
Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání postojů rodičů dětí předškolního věku k výuce anglického jazyka v mateřské škole. Cílem je porozumět tomu, jak rodiče vnímají význam raného jazykového vzdělávání a jaké determinanty ovlivňují jejich názory a očekávání. Teoretická část se věnuje problematice osvojování cizího jazyka v raném věku, vlivem rodinného prostředí a úlohou rodičovských postojů jako klíčového faktoru jazykového rozvoje dítěte. Empirická část využívá kvantitativní výzkumnou strategii a pracuje s daty získanými prostřednictvím online dotazníkového šetření mezi rodiči dětí navštěvujících mateřské školy v České republice (n = 137). Výsledky ukazují, že většina rodičů vnímá výuku angličtiny pozitivně, přičemž mezi nejvýznamnější faktory ovlivňující jejich postoje patří jazyková úroveň rodičů a kvalita výuky. Na základě zjištění jsou v závěru práce formulována doporučení pro mateřské školy s cílem posílit komunikaci s rodiči a podpořit jazykovou stimulaci v domácím prostředí.
URI: http://hdl.handle.net/10563/57624
Datum: 2025-01-08
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro mateřské školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet