Postoje rodičů k výuce angličtiny u dětí předškolního věku
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
|
Název:
|
Postoje rodičů k výuce angličtiny u dětí předškolního věku |
| Autor: |
Roučková, Monika
|
| Vedoucí: |
Horníčková, Beata
|
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání postojů rodičů dětí předškolního věku k výuce anglického jazyka v mateřské škole. Cílem je porozumět tomu, jak rodiče vnímají význam raného jazykového vzdělávání a jaké determinanty ovlivňují jejich názory a očekávání. Teoretická část se věnuje problematice osvojování cizího jazyka v raném věku, vlivem rodinného prostředí a úlohou rodičovských postojů jako klíčového faktoru jazykového rozvoje dítěte. Empirická část využívá kvantitativní výzkumnou strategii a pracuje s daty získanými prostřednictvím online dotazníkového šetření mezi rodiči dětí navštěvujících mateřské školy v České republice (n = 137). Výsledky ukazují, že většina rodičů vnímá výuku angličtiny pozitivně, přičemž mezi nejvýznamnější faktory ovlivňující jejich postoje patří jazyková úroveň rodičů a kvalita výuky. Na základě zjištění jsou v závěru práce formulována doporučení pro mateřské školy s cílem posílit komunikaci s rodiči a podpořit jazykovou stimulaci v domácím prostředí. |
|
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/57624
|
|
Datum:
|
2025-01-08 |
|
Dostupnost:
|
Bez omezení |
|
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
|
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
|
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet