Komunikace vychovatelů s dětmi v dětském domově

DSpace Repository

Language: English čeština 

Komunikace vychovatelů s dětmi v dětském domově

Show simple item record

dc.contributor.advisor Junaštíková, Julie
dc.contributor.author Krajčová, Michaela
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:51Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:51Z
dc.date.issued 2025-01-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57743
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá komunikací vychovatelů s dětmi v dětském domově. Cílem práce je porozumět, jak si vychovatelé s dětmi budují vzájemnou důvěru, dále popsat konflikty v komunikaci a jejich následné řešení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje ústavní a ochranné výchově, vychovateli, verbální a neverbální komunikaci, aktivnímu naslouchání a řešení konfliktů. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s vychovateli dětského domova. Z výzkumu vyplynulo, že budování důvěry mezi vychovatelem a dítětem vyžaduje trpělivost a dodržování slibů, na kterých se shodli. Také se ukázalo, že konflikty v komunikaci vznikají v situacích, kdy dojde k porušení hranic, neplnění povinností nebo při nedorozumění.
dc.format 69 s. (113 025 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject ústavní a ochranná výchova cs
dc.subject dětský domov cs
dc.subject vychovatelé cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject institutional and protective education en
dc.subject children´s home en
dc.subject educators en
dc.subject communication en
dc.title Komunikace vychovatelů s dětmi v dětském domově
dc.title.alternative Communication between Educators and Children in the Children's Home
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2025-06-03
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis deals with the communication between educators and children in a children´s home. The aim of the thesis is to understand how educator and children build mutual trust, to describe conflicts in communication and their subsequent resolution. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part focuses on institutional and protective education, the role of the educator, and also on verbal and nonverbal communication, active listening, and conflict resolution. The practical part is focused on qualitative research conducted through semi-structured interviews with educators from a children's home. Research has shown, that building trust between educator and child requires patience and adherence to agreed promises. It has also shown, that communication conflicts arise in situations where boundaries are violated, responsibilities are not met, or when there is a misunderstanding.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70146
dc.date.submitted 2025-04-22


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account