| dc.contributor.advisor |
Junaštíková, Julie
|
|
| dc.contributor.author |
Krajčová, Michaela
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:51Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:51Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-13 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57743
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá komunikací vychovatelů s dětmi v dětském domově. Cílem práce je porozumět, jak si vychovatelé s dětmi budují vzájemnou důvěru, dále popsat konflikty v komunikaci a jejich následné řešení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje ústavní a ochranné výchově, vychovateli, verbální a neverbální komunikaci, aktivnímu naslouchání a řešení konfliktů. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s vychovateli dětského domova. Z výzkumu vyplynulo, že budování důvěry mezi vychovatelem a dítětem vyžaduje trpělivost a dodržování slibů, na kterých se shodli. Také se ukázalo, že konflikty v komunikaci vznikají v situacích, kdy dojde k porušení hranic, neplnění povinností nebo při nedorozumění. |
|
| dc.format |
69 s. (113 025 znaků). |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
ústavní a ochranná výchova
|
cs |
| dc.subject |
dětský domov
|
cs |
| dc.subject |
vychovatelé
|
cs |
| dc.subject |
komunikace
|
cs |
| dc.subject |
institutional and protective education
|
en |
| dc.subject |
children´s home
|
en |
| dc.subject |
educators
|
en |
| dc.subject |
communication
|
en |
| dc.title |
Komunikace vychovatelů s dětmi v dětském domově |
|
| dc.title.alternative |
Communication between Educators and Children in the Children's Home |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-03 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the communication between educators and children in a children´s home. The aim of the thesis is to understand how educator and children build mutual trust, to describe conflicts in communication and their subsequent resolution. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part focuses on institutional and protective education, the role of the educator, and also on verbal and nonverbal communication, active listening, and conflict resolution. The practical part is focused on qualitative research conducted through semi-structured interviews with educators from a children's home. Research has shown, that building trust between educator and child requires patience and adherence to agreed promises. It has also shown, that communication conflicts arise in situations where boundaries are violated, responsibilities are not met, or when there is a misunderstanding. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70146
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-22 |
|