A Competitiveness Analysis of a Selected Company
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Papadaki, Šárka
|
|
| dc.contributor.author |
Zámečníková, Erika
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:12Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:12Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-02 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58188
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti působící na trhu wellness služeb. Cílem práce je podrobně popsat a analyzovat současný stav konkurenčního postavení této společnosti. Teoretická část je zpracována na základě literatury ze sekundárních zdrojů z oblasti konkurenceschopnosti a strategických marketingových analýz. Závěr této části obsahuje formulovaná teoretická východiska relevantní pro následnou praktickou část. Praktická část je zaměřena na provedení analýzy současného stavu konkurenčního postavení vybrané společnosti na trhu wellness služeb. Výsledky této analýzy slouží jako základ pro formulaci doporučení, která mají za cíl zlepšit současnou konkurenceschopnost společnosti na daném trhu. Tyto doporučení by měla přispět k efektivnějšímu postavení společnosti a k jejímu úspěchu v konkurenčním prostředí. |
|
| dc.format |
64 |
|
| dc.language.iso |
en |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
konkurence
|
cs |
| dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
| dc.subject |
konkurenční struktury
|
cs |
| dc.subject |
konkurenční strategie
|
cs |
| dc.subject |
marketingové prostředí
|
cs |
| dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
| dc.subject |
competition
|
en |
| dc.subject |
competitiveness
|
en |
| dc.subject |
competitive structures
|
en |
| dc.subject |
competitive strategies
|
en |
| dc.subject |
marketing environment
|
en |
| dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
| dc.title |
A Competitiveness Analysis of a Selected Company |
|
| dc.title.alternative |
A Competitiveness Analysis of a Selected Company |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Bejtkovský, Jiří |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-09 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis focuses on the competitive analysis of a selected company operating in the wellness services market. The aim of the thesis is to describe and analyse in detail the current competitive position of this company. The theoretical part is based on literature from secondary sources in the field of competitiveness and strategic marketing analysis. The conclusion of this part contains a formulated theoretical background relevant to the subsequent practical part. The practical part is focused on the analysis of the current competitive position of the selected company in the wellness services market. The results of this analysis serve as a basis for the formulation of recommendations aimed at improving the current competitive position of the company in the given market. These recommendations should contribute to a more effective position of the company and to its success in the competitive environment. |
|
| dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
English for Business Administration |
en |
| dc.identifier.stag |
70815
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-28 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account