Marketingové komunikace značky Adolphinata
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
| dc.contributor.author |
Herynková, Marie
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:40Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:40Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58807
|
|
| dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací módní značky Adolphinata. Cílem práce je analyzovat komunikační nástroje značky, zjistit, jak je značka vnímaná její cílovou skupinou, a na základě zjištěných poznatků navrhnout projekt ke zlepšení marketingové komunikace. Teoretická část práce se zaměřuje na fashion marketing, marketingovou komunikaci a využití komunikačního mixu v módním odvětví. Přestavena jsou i témata influencer marketing a online marketing. V praktické části práce je představena značka Adolphinata a její dosavadní využití komunikačního mixu. Dále je v praktické části realizován kvantitativní a kvalitativní výzkum. Na základě zjištění z provedených výzkumů je v projektové části navrhnuta komunikační kampaň pro značku Adolphinata. |
|
| dc.format |
94 s. (136 939 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
| dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
| dc.subject |
fashion marketing
|
cs |
| dc.subject |
influencer marketing
|
cs |
| dc.subject |
online marketing
|
cs |
| dc.subject |
značka
|
cs |
| dc.subject |
marketing communication
|
en |
| dc.subject |
communication mix
|
en |
| dc.subject |
fashion marketing
|
en |
| dc.subject |
influencer marketing
|
en |
| dc.subject |
online marketing
|
en |
| dc.subject |
brand
|
en |
| dc.title |
Marketingové komunikace značky Adolphinata |
|
| dc.title.alternative |
Marketing Communications of the Adolphinata Brand |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-19 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the marketing communication of the fashion brand Adolphinata. The aim of the thesis is to analyze the brand's communication tools, identify how the brand is perceived by its target audience, and, based on the findings, propose a project to improve its marketing communication. The theoretical part of the thesis focuses on fashion marketing, marketing communication, and the use of the communication mix in the fashion industry. The topics of influencer marketing and online marketing are also presented. The practical part introduces the Adolphinata brand and its current use of the communication mix. Furthermore, both quantitative and qualitative research are conducted in this section. Based on the findings, the project part of the thesis proposes a communication campaign for the Adolphinata brand. |
|
| dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.identifier.stag |
71688
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-11 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account