Finanční gramotnost dospívajících

DSpace Repository

Language: English čeština 

Finanční gramotnost dospívajících

Show simple item record

dc.contributor.advisor Marášková, Ivana
dc.contributor.author Žáčková, Lenka
dc.date.accessioned 2010-07-17T14:29:42Z
dc.date.available 2010-07-17T14:29:42Z
dc.date.issued 2009-05-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/8645
dc.description.abstract Bakalářská práce "Finanční gramotnost dospívajících" se sestává z teoretické a praktické části. Teoretická část se pokouší nalézt souvislosti mezi lidmi a penězi. Představení několika psychologických teorií podává vysvětlení možného vzniku ekonomického chování lidí. V dalším kroku jsou peníze považovány za výchovný prostředek, díky kterému lze na toto chování působit. K tomu dochází nejčastěji v rámci rodiny, kdy se děti učí hospodařit s jim svěřenými penězi. Současná doba si však žádá finančně gramotné občany, k čemuž je po-třeba systematické výuky také v oblasti školství. K definování pojmu finanční gramotnost tak spěje a v něm se završuje celá teoretická část, neboť právě z něj jsou odvozeny standardy pro vzdělávání. Cílem praktické části je za pomoci kvantitativního výzkumu zmapovat finanční a orientačně také ekonomickou gramotnost žáků 9. tříd zlínských základních škol. cs
dc.format 62 s., 8 s. příloh cs
dc.format.extent 1066901 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dospívající cs
dc.subject ekonomická gramotnost cs
dc.subject finanční gramotnost cs
dc.subject peníze cs
dc.subject adolescent en
dc.subject economical literacy en
dc.subject financial literacy en
dc.subject money en
dc.title Finanční gramotnost dospívajících cs
dc.title.alternative Financial literacy of adolescents en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2009-06-18
dc.description.abstract-translated Thesis "Financial literacy of adolescents" is divided into theoretical and practical part. The connection between people and money is found in the theoretical part. Some of psy-chological theories explane the possible formation of people's economical behaviour. Further, money are introduced as a discipline which has influenced on behaviour like this. Most frequently, it happends in terms of families, where children learn how to dispose of their pocket money. Nowadays is very important to have financial knowledge and that's the reason why is necessary to educate financial literacy systematically also at schools. Standards for education are derived from definition of the financial literacy and towards this conception my theoretical part moves. The aim of the practical part is to describe financial and partly economical literacy of adolescents at schools in Zlín using quatntitative research. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 11471
dc.date.assigned 2009-02-13
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
žáčková_2009_bp.pdf 1.017Mb PDF View/Open
žáčková_2009_vp.doc 56Kb Microsoft Word View/Open
žáčková_2009_op.doc 46.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account