Komparace přístupů k problémovým jedincům ve školství Francie a ČR

DSpace Repository

Language: English čeština 

Komparace přístupů k problémovým jedincům ve školství Francie a ČR

Show full item record

No preview available
Title: Komparace přístupů k problémovým jedincům ve školství Francie a ČR
Author: Šimara, Petr
Advisor: Sýkora, Petr
Abstract: Předkládaná bakalářská práce se zabývá specifiky práce s problémovými dětmi ve školství Francie. Záměrem bylo popsat celý systém školství Francie, a porovnat jej se systémem školství ČR. Speciálně zaměření je na oblast práce s problémovými dětmi, a to jak ve Francii, tak v ČR. Práci jsem doplnil o výčet a popis poruch a dysfunkcí, které činí problémové jedince problémovými z hlediska vzdělávání a začlenění do kolektivu třídy. Součástí práce je i průzkum, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry je podporována integrace problémových dětí do běžných tříd základních škol. Průzkum byl zaměřen na čtyři skupiny respondentů. Hlavními metodami průzkumu byl rozhovor a dotazník. Prostřednictvím dotazníků byly dotazování studenti francouzských škol, studenti českých škol a pedagogové z obou zemí. Z výsledků vyplývá, že více než 75% dotázaných studentů podporuje integraci problémových jedinců do běžných tříd, ale současně více než 60% z nich nesouhlasí s poskytováním studijních a klasifikačních úlev. Nadpoloviční většina pedagogů se vyslovila pro integraci problémových jedinců do běžných tříd. A také nadpoloviční většina dotázaných pedagogů se vyslovila pro poskytnutí určité studijní a klasifikační úlevy problémovým jedincům v případě jejich integrace do běžných tříd. Odpovědi českých a francouzských respondentů se značně lišili. Největší rozdíl byl zaznamenán u odpovědí na otázky 6 a 7 dotazníku 1, a činil 55,6%, resp. 77,8%.
URI: http://hdl.handle.net/10563/9738
Date: 2009-04-30
Availability: Bez omezení
Department: Institut mezioborových studií
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 1016175


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
šimara_2009_bp.pdf 464.8Kb PDF View/Open
šimara_2009_vp.doc 60.47Kb Microsoft Word View/Open
šimara_2009_op.doc 52.22Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account