Komparace přístupů k problémovým jedincům ve školství Francie a ČR

DSpace Repository

Language: English čeština 

Komparace přístupů k problémovým jedincům ve školství Francie a ČR

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sýkora, Petr
dc.contributor.author Šimara, Petr
dc.date.accessioned 2010-07-17T23:18:37Z
dc.date.available 2010-07-17T23:18:37Z
dc.date.issued 2009-04-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/9738
dc.description.abstract Předkládaná bakalářská práce se zabývá specifiky práce s problémovými dětmi ve školství Francie. Záměrem bylo popsat celý systém školství Francie, a porovnat jej se systémem školství ČR. Speciálně zaměření je na oblast práce s problémovými dětmi, a to jak ve Francii, tak v ČR. Práci jsem doplnil o výčet a popis poruch a dysfunkcí, které činí problémové jedince problémovými z hlediska vzdělávání a začlenění do kolektivu třídy. Součástí práce je i průzkum, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry je podporována integrace problémových dětí do běžných tříd základních škol. Průzkum byl zaměřen na čtyři skupiny respondentů. Hlavními metodami průzkumu byl rozhovor a dotazník. Prostřednictvím dotazníků byly dotazování studenti francouzských škol, studenti českých škol a pedagogové z obou zemí. Z výsledků vyplývá, že více než 75% dotázaných studentů podporuje integraci problémových jedinců do běžných tříd, ale současně více než 60% z nich nesouhlasí s poskytováním studijních a klasifikačních úlev. Nadpoloviční většina pedagogů se vyslovila pro integraci problémových jedinců do běžných tříd. A také nadpoloviční většina dotázaných pedagogů se vyslovila pro poskytnutí určité studijní a klasifikační úlevy problémovým jedincům v případě jejich integrace do běžných tříd. Odpovědi českých a francouzských respondentů se značně lišili. Největší rozdíl byl zaznamenán u odpovědí na otázky 6 a 7 dotazníku 1, a činil 55,6%, resp. 77,8%. cs
dc.format 51 s. cs
dc.format.extent 475995 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Systém vzdělávání cs
dc.subject Komparace cs
dc.subject Problémové dítě cs
dc.subject Dysfunkce cs
dc.subject Integrace cs
dc.subject System of education en
dc.subject Comparation en
dc.subject Problematic children en
dc.subject Dysfunction en
dc.subject Integration en
dc.title Komparace přístupů k problémovým jedincům ve školství Francie a ČR cs
dc.title.alternative Comparison of approaches to problem individuals in France and the Czech Republic Education en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Drholcová, Věra
dc.date.accepted 2009-06-18
dc.description.abstract-translated The following bachelor thesis deals with specifications of work with problematic children in educational system in France. The aim was to describe the whole educational system in France and to compare it with the Czech one including the focus on the field of work with problematic children in both countries. A list and description of disorders and disfunctions, which make problematic individuals problematic in term of education and integration into the class collective are implemented in the thesis. Another part of the thesis was a survey with the aim to find out, what degree the integration of problematic children into normal basic school classes is supported to. The survey was concentrated on 4 groups of respondents. The main survey methods were a dialog and a questionnaire. With the help of the questionnaire students and pedagogues from both French and Czech schools were asked. The results showed, that more than 75 % of asked students support the integration of problematic children into normal classes, but at the same time more than 60% of them don't agree with providing of any students and classifications relieves. More than a half of asked pedagogues declared for the integration of problematic individuals into normal classes. And again more than a half of them declared for some students and classifications relieves in case of their integration into normal classes. The responses of Czech and French respondents varied a lot. The biggest differences were recorded by questions 6 and 7 of the questionnaire and made 55, 6 %, and 77,8 %. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 1016175
dc.date.assigned 2008-04-30
utb.result.grade A
local.subject problémoví žáci cs
local.subject inkluzivní vzdělávání cs
local.subject Francie cs
local.subject Česko cs
local.subject problem pupils en
local.subject inclusive education en
local.subject France en
local.subject Czechia en


Files in this item

Files Size Format View
šimara_2009_bp.pdf 464.8Kb PDF View/Open
šimara_2009_vp.doc 60.47Kb Microsoft Word View/Open
šimara_2009_op.doc 52.22Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account