Srovnávací analýza inzerátů v britských a českých časopisech životního stylu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Srovnávací analýza inzerátů v britských a českých časopisech životního stylu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Drábková, Lenka
dc.contributor.author Šalda, Michal
dc.date.accessioned 2010-07-17T23:19:16Z
dc.date.available 2010-07-17T23:19:16Z
dc.date.issued 2009-05-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/9740
dc.description.abstract Tato studie se zabývá charakteristickými rysy inzerátů v českých a britských časopisech životního stylu a jejich rozluštěním v textové, vizuální a stylistické rovině. Studie zohledňuje lingvistické, paralingvistické a stylistické prosředky, které jsou využívány v inzerci. Jako základní prostředek v inzerci je považován jazyk v kontextu s vizuálními prostředky. Praktická část je věnována rozboru deseti inzerátů, z toho čtyřem podrobně. Samotný rozbor ukazuje, které lingvistické, paralingvistické a stylistické prostředky jsou využívány v inzerci a jak se od sebe liší české a britské inzeráty. Bylo rozhodnuto, že prostředky užívané v inzerci se liší jen částečně a že většinou nesou společné rysy. cs
dc.format 44 s., 10 s. obr. příloh cs
dc.format.extent 2262604 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject reklama cs
dc.subject text cs
dc.subject kontext cs
dc.subject význam cs
dc.subject znak cs
dc.subject advertisement en
dc.subject text en
dc.subject context en
dc.subject meaning en
dc.subject feature en
dc.title Srovnávací analýza inzerátů v britských a českých časopisech životního stylu cs
dc.title.alternative A Comparative Analysis of Advertisements in British and Czech Lifestyle Magazines en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Miššíková, Gabriela
dc.date.accepted 2009-06-17
dc.description.abstract-translated The current study deals with the characterictic features of advertisements in Czech and British lifestyle magazines and their decoding in textual, visual and stylistic level. The study reflects linguistic, paralinguistic and stylistic devices, which are used in advertising. The language is considered to be a basic device in context with its visual aspects. The practical part is dedicated to analysis of ten advertisements and four of them in detail. The analysis indicates which linguistic, paralinguistic and stylistic devices are used in advertising and how they differ from each other in Czech and British magazines. It has been decided that the devices used in advertising differ only particulary and that they bring common features. en
dc.description.department Ústav anglistiky a amerikanistiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/13 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 11205
dc.date.assigned 2008-11-30
utb.result.grade D
local.subject angličtina cs
local.subject inzeráty cs
local.subject syntax cs
local.subject srovnávací analýza cs
local.subject čeština cs
local.subject English language en
local.subject advertisements en
local.subject syntax en
local.subject comparative methods en
local.subject Czech language en


Files in this item

Files Size Format View
šalda_2009_bp.pdf 2.157Mb PDF View/Open
šalda_2009_vp.doc 54Kb Microsoft Word View/Open
šalda_2009_op.doc 62Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account