Formativní hodnocení ve vzdělávání pohledem rodičů žáků prvního stupně základního vzdělávání

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Formativní hodnocení ve vzdělávání pohledem rodičů žáků prvního stupně základního vzdělávání

Show full item record

No preview available
Title: Formativní hodnocení ve vzdělávání pohledem rodičů žáků prvního stupně základního vzdělávání
Author: Baklíková, Magdaléna
Advisor: Skarupská, Helena
Abstract: Tato diplomová práce se věnuje tématu školního hodnocení, které svým působením může žáky v základním vzdělávání celoživotně ovlivnit. Práce se proto zaměřuje na formativní hodnocení, které používá místo jazyka posuzujícího jazyk popisný, a tím se snaží pozitivně ovlivňovat učební činnosti a výsledky žáků. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje školnímu hodnocení obecně. Kapitola je doplněna souvisejícími pojmy, jako jsou pedagogické hodnocení, účastníci školního hodnocení, cíle a funkce školního hodnocení a formy školního hodnocení. Druhá kapitola se věnuje školnímu hodnocení, jeho vlivu na žáka a s tím spojenými pojmy, jako školský stres a školní fobie, popisuje negativní vliv sumativního hodnocení, problematiku známkování a tlaku, který na žáka vyvíjí pro něj důležité autority, tedy rodiče a učitelé. Třetí kapitola se zaměřuje na formativní hodnocení a na jeho metody. Praktická část pomocí kvalitativní metody výzkumu zkoumá pohled rodičů na formativní hodnocení. Výzkum si pomocí rozhovoru klade za cíl zjistit, jaké bariéry brání rodičům v přijímání formativního hodnocení jejich dětí.
URI: http://hdl.handle.net/10563/43090
Date: 2017-11-22
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
baklíková_2018_dp.pdf 3.062Mb PDF View/Open None
baklíková_2018_op.docx 16.90Kb Unknown View/Open None
baklíková_2018_vp.doc 53Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account