Vnímání žákovské diverzity v inkluzivním vzdělávání pohledem jejich rodičů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímání žákovské diverzity v inkluzivním vzdělávání pohledem jejich rodičů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Lysáková, Martina
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:39Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:39Z
dc.date.issued 2017-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43104
dc.description.abstract Diplomová práce pod názvem Vnímání žákovské diverzity v inkluzivním vzdělávání pohledem jejich rodičů se snaží přiblížit aktuální téma, které je inkluzivní pedagogika. Teoretická část pracuje s pojmy, jako je inkluze nebo integrace, které jsou nedílnými součástmi tohoto tématu. Práce je koncipována z pohledu rodičů, jelikož v naší společnosti existuje mnoho dětí se vzdělávacími potřebami a je důležité si uvědomit, že i jejich potřeby jsou součástí naší společenské reality. Je potřeba si uvědomit, s jakými druhy žákovské diverzity se můžeme setkat v prostředí škol. Všechny tyto aspekty jsou důležité jak v rámci vnímání jak pohledem rodičů, učitelů nebo kolektivu s ohledem na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem práce je zjistit, jak se inkluzivní pedagogika v českých školách vyvíjí, zda naplňuje očekávání rodičů a jejich dětí nebo funguje dle principů, které nabízí. Praktická část je zpracována kvalitativním výzkumem, pro design výzkumu byla použita interpretativní fenomenologická analýza.
dc.format 117 s. (227 690 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluze cs
dc.subject inkluzivní pedagogika cs
dc.subject integrace cs
dc.subject legislativa cs
dc.subject žákovská diverzita cs
dc.subject speciální vzdělá-vací potřeby cs
dc.subject učitel cs
dc.subject rodina cs
dc.subject žák cs
dc.subject spolupráce cs
dc.subject prostředí školy cs
dc.subject inclusion en
dc.subject inclusive pedagogy en
dc.subject integration en
dc.subject legislation en
dc.subject pupil diversity en
dc.subject special educational needs en
dc.subject teacher en
dc.subject family en
dc.subject pupil en
dc.subject cooperation en
dc.subject school environment en
dc.title Vnímání žákovské diverzity v inkluzivním vzdělávání pohledem jejich rodičů
dc.title.alternative Perception of Pupil Diversity in Inclusive Education from the Parents' Point of View
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Balaban Cakirpaloglu, Irena
dc.date.accepted 2018-05-21
dc.description.abstract-translated The diploma thesis called Perception of Pupils' Diversity in Inclusive Education through their Parents' Eyes focuses on up-to-date topic that is inclusive pedagogy. The theoretical part works with concepts such as inclusion or integration that are integral parts of this topic. The work is conceived from the parents' point of view because there are many children with educational needs in our society and it is important to realize that their needs are also part of our social reality. It is necessary to realize which kinds of pupils' diversity we can meet at schools. All these aspects are important both in parenting perception and in the view of teachers or colleagues with regard to a child with special educational needs. The theoretical part also deals with pupils'diversity and environment where the child lives. The aim of the thesis is to find out how inclusive education at Czech schools evolves, me-ets the expectations of parents and their children or works according to the principles it offers. The practical part is processed by qualitative research, for the research design inter-pretative phenomenological analysis was used.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 48261
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2018-04-18
local.subject multikulturalita cs
local.subject základní školy cs
local.subject cultural diversity en
local.subject elementary schools en


Files in this item

Files Size Format View Description
lysáková_2018_dp.pdf 3.477Mb PDF View/Open None
lysáková_2018_op.docx 17.08Kb Unknown View/Open None
lysáková_2018_vp.doc 53Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account