Alternativní školství v prostředí Zlínského kraje

DSpace Repository

Language: English čeština 

Alternativní školství v prostředí Zlínského kraje

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balvín, Jaroslav
dc.contributor.author Havrlant, Robert
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:34Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:34Z
dc.date.issued 2018-11-21
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/44186
dc.description.abstract Tato diplomová práce přináší informace o vzniku, vývoji, historii, vlastnostech i funkcích alternativního vzdělávání. Zároveň popisuje rozdíly mezi alternativními a tradičními školami. Zamýšlí se nad otázkou vztahu alternativního školství a sociální pedagogiky. Informuje o alternativním školství v České republice a zabývá se historickým vývojem, který tento pedagogický směr provázel. Zmiňuje se o nejdůležitějších osobnostech, které se zasloužily o vznik i uvedení alternativního vzdělávání do praxe. Rozebírá nejdůležitější principy waldorfské, daltonské a zejména montessoriovské pedagogiky. Cílem praktické části je zjistit názory a postoje rodičů dětí v alternativních školách na tento typ vzdělávání.
dc.format 111
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Alternativního školství cs
dc.subject tradiční školství cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject sociální pedagogika cs
dc.subject Marie Montessori cs
dc.subject Waldorfská pedagogika cs
dc.subject Jenský plán cs
dc.subject Daltonská škola cs
dc.subject reformní školství cs
dc.subject Alternative education en
dc.subject traditional education en
dc.subject social pedagogy en
dc.subject Marie Montessori en
dc.subject Waldorf pedagogy en
dc.subject Jena plan en
dc.subject Dalton school en
dc.subject reform education en
dc.title Alternativní školství v prostředí Zlínského kraje
dc.title.alternative Alternative Education in the Zlín Region
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Haburajová Ilavská, Lenka
dc.date.accepted 2019-05-23
dc.description.abstract-translated This thesis brings information about the origin, development, history, properties and functions of alternative education. It also describes the differences between alternative and traditional schools. He is thinking the question of the relationship between alternative education and social pedagogy. Informs on Alternative Education in the Czech Republic and deals with the historical development that accompanied this pedagogical direction. He mentions the most important personalities who contributed to the creation and putting into practice of alternative education. It analyzes the most important principles of Waldorf, Dalton and especially Montessori pedagogy. The aim of the practical part is to find out the views and attitudes of parents of children in alternative schools on this type of education.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 51204
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2019-04-18
local.subject alternativní školy cs
local.subject Zlín (Česko : oblast) cs
local.subject alternative schools en
local.subject Zlín Region (Czechia) en


Files in this item

Files Size Format View Description
havrlant_2019_dp.pdf 2.941Mb PDF View/Open None
havrlant_2019_op.docx 18.52Kb Unknown View/Open None
havrlant_2019_vp.docx 16.90Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account